Pérez az időmérő második estapjában hibázott (nem óriási tempóval, de eltalálta az egyik techpro-falat), ami miatt csak a tizenharmadik helyről vághatott neki a kanadai futamnak. Komoly felzárkózásra készült tehát, versenye azonban csak hét körig tartott: autója hirtelen megállt és fel kellett adnia a küzdelmet.
A mexikói a leintés után elárulta, a váltó adta meg magát, kiesését pedig roppant fájdalmasnak nevezte, hiszen huszonöt pontot veszített a csapattárssal, Max Verstappennel szemben, aki győzelmével még tovább növelte előnyét a bajnoki tabellán.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az ORF-nek nyilatkozva további részleteket közölt a műszaki hibáról. Sőt, elhintette, ahhoz a szombati hibának is köze lehetett, noha valóban nem egy komoly balesetről van szó. „A váltó romlott el” – szögezte le a rutinos szakember. „Az egység már az élettartama végén járt, de még tartania kellett volna.”
„Szóval gyanítjuk, hogy a szombati baleset következménye is lehetett, igaz, az ütközés nem érintette közvetlenül a váltót. Sajnálatos volt, de (Charles) Leclerc példáján keresztül látható volt, milyen nehéz előzni a forgalomban, még a legjobb autóval is” – magyarázta.
Marko kiemelte, Verstappen autóján nem jelentkeztek hasonló problémák, igaz, az ő futama sem ment le hiba nélkül; kiderült, a fékek miatt az ő esetében is volt ok az aggodalomra. „Figyelemmel kísértük a hőmérsékletét. Nála inkább a fékek miatt aggódtunk. A futam elején a határon voltunk a féktárcsák és a fékbetétek hőmérsékletével” – mondta.