Musorujsag
Élő Eredmények

Könnyen befolyásolható az FIA a kiállásra kényszerített Magnussen szerint

Könnyen befolyásolható az FIA a kiállásra kényszerített Magnussen szerint

ESPN, Motorsport Week
A fennállása legjobb időmérős eredménye is kevés volt a Haasnak ahhoz, hogy pontot szerezzen Kanadában. Kevin Magnussen versenyét egy szerinte felesleges FIA-utasítás tette tönkre.

Az ötödik és hatodik rajtkockából vágott neki a Kanadai Nagydíjnak Kevin Magnussen és Mick Schumacher. A dán versenyző azok után őrizte meg a helyezését, hogy a rajtot követően Barcelona után ismét összekoccant Lewis Hamiltonnal. A külső ívre szorult a 3-as kanyar felé haladva, ám annyira közel került egymáshoz a két autó, hogy a Mercedes bal első kereke finoman érintette a Haas első szárnyának jobb véglapját, ami félig letört.

Magnussen így folytatta a versenyzést, csapata nem látta igazán komoly problémának a sérülést, ám az FIA-nak nem tetszett a kiálló elem, ezért a 7. körben felmutatta neki a balesetveszélyt jelző zászlójelzést, és arra kötelezte, hogy cseréltesse le a szárnyát.

A nem tervezett korai kiállás során 17,5 másodpercig állt a garázsa előtt, majd az utolsó helyre tért vissza. Mivel később két virtuális biztonsági autós fázis is volt, amivel időt nyerhettek az ellenfelek a kerékcseréjüknél, Magnussennek már esélye sem volt a visszakapaszkodásra, utolsóként, 17.-ként intették le.

Kevin Magnussen és Lewis Hamilton koccanása az első körben (Fotó: Formula1/Twitter)

A versenyző szerint az FIA fölösleges beavatkozással tette tönkre a teljes versenyét. „Csak egy kis koccanás volt, semmi komoly. Kicsit megsérült az első szárnyam, és szóltak, hogy álljak ki” – mondta Magnussen.

Történt mindez azután, hogy az őt üldöző Esteban Ocon a rádión jelezte, véleménye szerint a Haas ilyen formában veszélyt jelent. Magnussen szerint a versenyirányítás túl könnyen manipulálható, és ezt a pár körrel később érkező fekete–narancs zászlójelzés bizonyította.

„Beszéltem Oconnal, és azon viccelődött, hogy az FIA-nak arról beszélt, mennyire rossz volt. Ha tudod, hogy így lehet befolyásolni az FIA-t, nyilván meg is teszed, nemde? Ő ezt tette, és jogában áll. De hagyni kéne minket versenyezni ezzel a s***ral. Ez semmiség!”

„Tartani tudtam a lépést, az autó rendben volt. Az első szárny biztonságos volt, nem is tört le róla. Gondoljunk vissza a múlt évi dzsiddai versenyre! Lewis Hamilton úgy nyert, hogy hiányzott a fél szárnya. És szerintem az rendben volt. Hagyjanak minket versenyezni, ha lehet!” – kérte Eduardo Freitast és a stábját.

Kevin Magnussen (Fotó: Haas/LAT)

Nem a mostani az első alkalom, hogy egy versenyző arról beszél, mennyire könnyen manipulálható az új versenyirányítás. Ausztráliában többen is úgy vélték, kizárólag Fernando Alonso pénteki panaszkodásának volt köszönhető, hogy az akkori versenyigazgató, Niels Wittich veszélyesnek nyilvánította, ezért szombatra felszámolta a felújított pályaszakasz DRS-zónáját, melytől sokan az előzések elősegítését várták. Alonso akkor meggyőzte az FIA-t, hogy nyitott DRS-sel túl veszélyes a tempós törésben száguldani.

Magnussen szerint egyértelmű, hogy a megújult versenyirányítás az eddigiektől eltérő szemléletmódot követ. „Nem is tudom. Hirtelen nagyon másnak tűnik. Monacóban nem rajtoltunk, mert elkezdett szemerkélni. Itt kihívtak, mert volt egy kis horzsolás a szárnyamon…” – furcsállotta az új gyakorlatot a haasos.

Borítókép: Kevin Magnussen (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak