Musorujsag
Élő Eredmények

Nem dönt elég gyorsan az FIA a Ferrari szerint

Nem dönt elég gyorsan az FIA a Ferrari szerint

Racefans
Körülményesnek érezte a Ferrari az FIA montreali döntéshozását. Főnökük rámutatott, Carlos Sainz majdnem pórul járt a habozás miatt.

A biztonsági autó mentette meg Carlos Sainzot attól, hogy viseltes gumikon kelljen védekeznie a Kanadai Nagydíj hajrájában rá felzárkózó Max Verstappen ellen, de a biztonsági autó vette el tőle az esélyt arra, hogy az első hely birtokosaként küzdhessen pályafutása első győzelméért, és ne üldözőként. A Ferrari versenyzője nemigen tudta eldönteni, melyik oldal felé kellett volna billennie a mérleg nyelvének. A kiállásával nyert 5 körös gumifölény nem biztosított számára akkora tempóelőnyt, hogy meg tudja előzni a Red Bull-ost, a biztonsági autó elmaradásával viszont szerinte kibekkelte volna a győzelmet, igaz, erre garancia nem volt.

Bárhonnan nézzük, a biztonsági autó meghatározó volt Sainz szempontjából, és mint azt Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elárulta, ők ezúttal sem voltak kibékülve a versenyirányítás munkájával, mert majdnem pórul jártak miattuk.

A szövetség a tempót Cunoda Juki balesete után fogta vissza, ám előbb csak sárga zászlós jelzéseket adott ki. A Ferrarinál már készültek a kerékcserére Sainzcal, ám amikor az autójuk a boxutca bejáratához ért, a versenyirányítás még nem adta ki a biztonsági autós jelet, így a legutolsó pillanatban kanyarodhattak ki.

„Nagyon sokáig tartott, mire döntöttek a biztonsági autóról. Calros az élen állt, és akkor küldték ki a biztonsági autót, amikor az egyenes végén volt, és érkezett az utolsó kanyarhoz. A csapat nagyon jól reagált, ahogy a versenyző is azzal, hogy kiállt. Egy másodpercünk volt reagálni, és meg is tettük. De a gyors reagálás nélkül nagyon nehéz lett volna a helyzetünk Carlosszal.”

„Gyorsabb döntésekre van szükség. Túl sokáig tartott, mire eldöntötték” – kritizálta Binotto az FIA-t.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Miközben a Red Bullnak meggyőződése, hogy Verstappen a biztonsági autó nélkül utol tudta volna érni Sainzot, Binotto szerint nehéz megmondani, hogy alakult volna a végjáték. „A védekezés érdekében nagyon gyorsnak kellett volna lennie, legalább 1:17,4-es, 1:17,3-as köröket kellett volna futnia, mert Max annyira gyors volt mögötte. Nagyon szoros lett volna, nem is kétséges.”

„Annak kérdését, hogy kint maradjunk-e vagy sem, az alapján mérlegeltük, hogy próbáltuk levédeni magunkat Lewisszal szemben is, aki szintén friss gumikon volt, és nagyon gyors volt. Figyeltük a helyzetet, és nagyon nehéz megmondani, hogyan alakult volna a vége a biztonsági autó nélkül.”

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak