Musorujsag
Élő Eredmények
×

Gasly nem érti, miért volt versenyképtelen Kanadában

Gasly nem érti, miért volt versenyképtelen Kanadában

Alpha Tauri, GPFans
Az Alpha Tauri versenyzője, Pierre Gasly nem érti, csapata miért szerepelt gyengén Kanadában, ahol az első virtuális biztonsági autós fázis miatt végül a kockázatosnak szánt korai kerékcsere sem jött be.

Biztatóan indult a kanadai hétvége Gasly és az Alpha Tauri számára: a szabadedzéseken, főleg az utolsó, vizes pályán rendezetten úgy tűnt, versenyben lehetnek a középmezőny legjobbjaival (vagy hasonló körülmények között akár a nagyokat is meglephetik). Ehhez képest az időmérőn már a Q1-ben búcsúzott. Noha az volt a cél, javítani, a futamon sem tudott.

A francia a tizenhatodik helyről indult, célba pedig tizennegyedikként ért, a kétpozíciós javítás pedig a riválisok kiesésének tudható be. Hogy tempója miért maradt el a várttól (vagy akár a bakuitól, ahol egy hete idei legjobbját futotta), az előtt értetlenül állt.

Ráadásul a kockáztatás sem jött be! Gaslyék a futam elején úgy döntöttek, hamar kereket cserélnek, hogy tiszta pályán gyors tempót diktálva elkaphasson néhány riválist a kiállások után. A virtuális biztonsági autós fázis azonban ezt a tervet is keresztülhúzta. „Nem tudom, hogy pályafüggő volt-e, vagy a beállításokkal kapcsolatos… meg kell vizsgálnunk” – fogalmazott a francia.

Pierre Gasly (Fotó: XPB)

„Jelenleg egyértelműen nem tudom megmondani, miért, de Kanadában nem voltunk versenyképesek. Úgy gondoltuk, kipróbálunk valami alternatív megoldást, de kicsit pechesek voltunk a virtuális biztonsági autóval. Itt az ember vagy hosszú, vagy rövid etapot megy, mindkettőnek van értelme, vannak előnyök és hátrányok. De ez most nem játszott a kezünkre. De a fő probléma az, hogy nem volt tempóelőnyünk a többiekhez képest” – magyarázta.

A csapattárs, Cunoda Juki motorcserés büntetése miatt csak a mezőny végéről indulhatott, és bár szépen felzárkózott, a pontszerző pozíciókhoz is közel került, második kerékcseréje után egy furcsa hibával (a fiatal japán a boxutca kijáratánál csúszott ki és ütközött a techpro-falnak, ezzel kiejtve magát a futamból) elszúrta jó esélyét.

„Gyorsan bocsánatot kértem a csapattól” – kezdte rövid összegzését. „Egyszerűen csak túl keményen nyomtam a kiállásnál, és sajnos falaztam. A tempó jó volt, és addig erősen javítottunk, még ha nehéz is volt előzni. Szóval csalódott vagyok a vége miatt” – tette hozzá.

„Egyszerű, ez egy csalódást keltő futam volt” – értékelt a technikai igazgató, Jody Egginton, aki Gaslyhoz hasonlóan kevésnek érezte a tempót. „Juki a végéről indult, de erős első etapot futott, és jól gazdálkodott a gumikkal. Sajnos a második kiállás után kiesett, pedig közel volt a pontszerzéshez. Pierre esetében nagyon korai első kiállást választottunk, hogy próbáljuk szabad levegőhöz juttatni, de ez nem működött a VSC miatt. Nehezen tudott előrejönni, és az egyensúlya sem volt jó a keményeken. Ezzel az eredménnyel teret veszítettünk a középmezőnyben zajló csatában, szóval a következő futamon erősen kell visszavágnunk, hogy pontot szerezzünk.”

Cunoda Juki (Fotó: XPB)
Borítókép: Pierre Gasly (Fotó: XPB)

További tartalmak