Biztatóan indult a kanadai hétvége Gasly és az Alpha Tauri számára: a szabadedzéseken, főleg az utolsó, vizes pályán rendezetten úgy tűnt, versenyben lehetnek a középmezőny legjobbjaival (vagy hasonló körülmények között akár a nagyokat is meglephetik). Ehhez képest az időmérőn már a Q1-ben búcsúzott. Noha az volt a cél, javítani, a futamon sem tudott.
A francia a tizenhatodik helyről indult, célba pedig tizennegyedikként ért, a kétpozíciós javítás pedig a riválisok kiesésének tudható be. Hogy tempója miért maradt el a várttól (vagy akár a bakuitól, ahol egy hete idei legjobbját futotta), az előtt értetlenül állt.
Ráadásul a kockáztatás sem jött be! Gaslyék a futam elején úgy döntöttek, hamar kereket cserélnek, hogy tiszta pályán gyors tempót diktálva elkaphasson néhány riválist a kiállások után. A virtuális biztonsági autós fázis azonban ezt a tervet is keresztülhúzta. „Nem tudom, hogy pályafüggő volt-e, vagy a beállításokkal kapcsolatos… meg kell vizsgálnunk” – fogalmazott a francia.

„Jelenleg egyértelműen nem tudom megmondani, miért, de Kanadában nem voltunk versenyképesek. Úgy gondoltuk, kipróbálunk valami alternatív megoldást, de kicsit pechesek voltunk a virtuális biztonsági autóval. Itt az ember vagy hosszú, vagy rövid etapot megy, mindkettőnek van értelme, vannak előnyök és hátrányok. De ez most nem játszott a kezünkre. De a fő probléma az, hogy nem volt tempóelőnyünk a többiekhez képest” – magyarázta.
A csapattárs, Cunoda Juki motorcserés büntetése miatt csak a mezőny végéről indulhatott, és bár szépen felzárkózott, a pontszerző pozíciókhoz is közel került, második kerékcseréje után egy furcsa hibával (a fiatal japán a boxutca kijáratánál csúszott ki és ütközött a techpro-falnak, ezzel kiejtve magát a futamból) elszúrta jó esélyét.
„Gyorsan bocsánatot kértem a csapattól” – kezdte rövid összegzését. „Egyszerűen csak túl keményen nyomtam a kiállásnál, és sajnos falaztam. A tempó jó volt, és addig erősen javítottunk, még ha nehéz is volt előzni. Szóval csalódott vagyok a vége miatt” – tette hozzá.
„Egyszerű, ez egy csalódást keltő futam volt” – értékelt a technikai igazgató, Jody Egginton, aki Gaslyhoz hasonlóan kevésnek érezte a tempót. „Juki a végéről indult, de erős első etapot futott, és jól gazdálkodott a gumikkal. Sajnos a második kiállás után kiesett, pedig közel volt a pontszerzéshez. Pierre esetében nagyon korai első kiállást választottunk, hogy próbáljuk szabad levegőhöz juttatni, de ez nem működött a VSC miatt. Nehezen tudott előrejönni, és az egyensúlya sem volt jó a keményeken. Ezzel az eredménnyel teret veszítettünk a középmezőnyben zajló csatában, szóval a következő futamon erősen kell visszavágnunk, hogy pontot szerezzünk.”
