Musorujsag
Élő Eredmények
×

Így fújta el a montreali szél Leclerc dobogóra kapaszkodását

Így fújta el a montreali szél Leclerc dobogóra kapaszkodását

F1-Nation
A dobogós helyet is elérhetőnek tartotta Charles Leclerc és a Ferrari Kanadában, de a szélirány változása megtréfálta őket.

A bakui hétvége végkifejlete határozta meg Charles Leclerc Kanadai Nagydíjának végeredményét is. Az egy héttel korábbi motorhiba miatt a Ferrari új erőforrás-komponenseket volt kénytelen bevetni a monacóinál, aki ezzel csak a mezőny végéről, a 19. rajthelyről vághatott neki a múlt vasárnapi montreali versenynek. Azt végül 5.-ként zárta, és bár főnöke azt mondta, többet nemigen várhattak ilyen körülmények között, Leclerc érezhetően csalódott volt a leintés után.

Frusztráltságának okát a DRS-vonatozás jelentette: a futam első felében a frissebb gumin lévő és az egyenesekben nagyon gyors Esteban Ocont volt képtelen megelőzni, majd mikor szabadult volna a helyzetből, jött az elszúrt kerékcserével járó időveszteség, aminek köszönhetően egy négy autóból álló vonathoz kellett csatlakoznia, amit hibátlan kiállással elkerülhetett volna. Az időveszteség pont elég volt ahhoz, hogy a Mercedeseket már esélye se legyen utolérni a hajrában. És ebben a biztonsági autó is gátolta, hiszen sokan kaptak friss gumikat, ami elvette a taktikája (rajt a kemény gumin) révén remélt előnyét.

Mérnöke, Jock Clear elárulta, a Ferrarival ennél is jobb felzárkózásban bíztak. „Ez így van. Az ötödik talán az elvárt minimum volt számunkra a verseny előtt” – árulta el az F1 Nation podcastnak a Leclerc-rel dolgozó szakember.

„A tizenkilencedik helyről hosszú az út, de azzal a tempóval, amire az autónk képes volt, az ötödik a minimális eredmény volt, és hogy őszinte legyek, jobbat reméltünk ennél.”

„Ez nem is volt irreális. A verseny rendkívül bosszantóan alakult Charles-lal, mert beragadt Ocon mögé, és a biztonsági autó is rosszkor jött a szempontjából. Egyszerűen rosszul fordult a szerencséje. És ez frusztráló volt, mert semmi rosszat nem tett. Ocon nagyon jó versenyt futott, szépen tartotta maga mögött, de egyszerűen bosszantó volt, hogy tizenöt körön keresztül a hátsó szárnyát kellett néznie.”

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Clear megerősítette, hogy a szimulációik alapján vártak jobb eredményt, és azt is elárulta, mi volt az a változó tényező, ami nagyban hátráltatta Leclerc hatékonyabb előretörését.

„Papíron, szél nélkül könnyebb lett volna. Az előrejelzések ezt mondták, de aztán hátszél jött a hajtűből kifelé, ami hátszelet jelentett végig az utolsó sikán felé vezető hosszú egyenesben.”

„A versenyzők azt mondták, ez a létező legrosszabb az előzés szempontjából, mert csökkenti a DRS hatékonyságát és az elöl haladó autó légellenállását is, aminek így nincs sok hatása a hátul haladó autóra. Charles azt mondta, sokkal nehezebbnek bizonyult az előzés, és a jelek szerint így is volt” – magyarázta Clear.

A hátszél előzésre gyakorolt rossz hatását egyébként a futam után Carlos Sainz is említette, aki az 5 körös gumielőny és a DRS-használat ellenére is képtelen volt megelőzni Max Verstappent az utolsó 16 körben a győzelemért.

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

További tartalmak