Musorujsag
Élő Eredmények
×

Mercedes-ember az FIA-nál? A Red Bull inkább nem mond semmit…

Mercedes-ember az FIA-nál? A Red Bull inkább nem mond semmit…

Autosport
Kellemetlennek tartják az ellenfelek, hogy Toto Wolff eddigi tanácsadója vezető pozíciót kapott az FIA F1-es részlegén. A kérdés azok után jött elő újra, hogy a Mercedes többek szerint belső információhoz juthatott a szövetségtől.

A hónap elején jelentette be a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA), hogy távozott a sportért felelős főtitkári pozíciójából Peter Bayer. A helyét az az Shaila-Ann Rao kapta meg (egyelőre ideiglenesen), aki 2018 óta a Mercedes és az istálló főnöke, Toto Wolff alkalmazásában állt mint tanácsadó. Az ügyvédnő most az FIA F1-es ügyekért felelős ügyvezető igazgatója.

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto már az Azeri Nagydíjon beszélt arról, hogy kissé aggályosnak találja a kialakult helyzetet, és ezzel aligha van egyedül a paddockban.

Rao neve a múlt hétvégén a Kanadai Nagydíjon is elhangzott, mégpedig az FIA által pár nappal a hétvége kezdete előtt közzétett technikai direktíva kapcsán, mely lehetővé tette, hogy a csapatok egy új rögzítővel próbálják merevebbé tenni a padlólemezüket, csökkentve ezzel a pattogás mértékén. A kérdéses elemet a tíz csapat közül egyedül a Mercedes próbálta ki már a montreali pénteken, amit többen is furcsállottak, mivel alig volt idő egy ilyen megoldás elkészítésére a direktíva kiadása és az első szabadedzés között. Az ennyire gyors reakció még a Ferrari és a Red Bull szerint is lehetetlenség, és ők, de az Alpine is meg van győződve arról, hogy a Mercedesnek csakis úgy sikerülhetett az autóra szerelni a huzalokat, hogy előre tudták, hogy azok használatát engedélyezni fogják.

„Meglepett minket, hogy bevetették a második padlólemez-rögzítést. Világos volt, hogy a technikai direktíva kiadása után nem volt elég idő az elem elkészítésére” – jelentette ki Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. A kérdésre, szerinte a Mercedes valahonnan előzetes tippet kapott-e, hozzátette: „Máskülönben nem lehet megmagyarázni, mi történt…”

Adrian Newey és Christian Horner (Fotó: XPB)

A történtek után persze Rao kinevezésére irányult a figyelem. Azt a vádat azonban egyik rivális sem merte megfogalmazni, hogy a korábbi Wolff-tanácsadónak esetleg köze lehetett ahhoz, hogy a Mercedes előre megtudta, milyen FIA-direktíva van készülőben.

Beszédes ugyanakkor Christian Horner Red Bull-főnök azon kérdésre adott válasza, aggasztja-e őket Rao kinevezése.

„Ezt inkább nem kommentálnám”

– mondta a brit.

A Ferrarit irányító Mattia Binotto másképp próbált diplomatikus maradni. „Ezt a kérdést már Bakuban is feltették nekem a sajtótájékoztatón, és csak ugyanazt a választ tudom adni, amit akkor: semmi kétség, ez aggályos. De maximálisan bízom benne, hogy az FIA bizonyítani tudja, hogy ő igazi profi. Ő egy ügyvéd, és tisztességes. Hiszem, hogy a jövőben bebizonyosodik, hogy az aggály nem megalapozott aggály” – mondta a Scuderia csapatfőnöke.

Az Alpine-nál dolgozó kollégája, Otmar Szafnauer (aki szintén nyíltan kimondta Montrealban, hogy a Mercedes előre tudhatott a második rögzítés engedélyezéséről), abból indul ki, hogy Rao ügyvédként képes pártatlanul végezni a munkáját. „Volt már az FIA-nál, ami klassz, mert van tapasztalata. És én nem aggódom. Ő ügyvéd. Esküt tett, megbízható. Szóval nincs probléma” – fogalmazott az amerikai.

Borítókép: Christian Horner és Helmut Marko (Fotó: XPB)

További tartalmak