Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Mansell „vörös 5-ösét” vezeti Vettel – a környezetvédelem jegyében

Mansell „vörös 5-ösét” vezeti Vettel – a környezetvédelem jegyében

Sebastianvettel.de
Különleges bemutatót tart Sebastian Vettel a silverstone-i hétvégén: pályára viheti az egyik kedvenc F1-es autóját, Nigel Mansell „vörös 5-ös” Williamsét! Természetesen szigorúan a környezetvédelem jegyében!

Még a Ferrari versenyzője volt Sebastian Vettel, amikor szert tett a Forma–1 történetének egyik leghíresebb autójára. A négyszeres bajnok a brit Nigel Mansell 1992-es Wiliams FW14B modelljének tulajdonosa lett, mely az egyik kedvenc autója az F1 történetéből.

Vettel már akkoriban beszélt arról, hogy nem szereti, ha versenyautók csak kiállítási tárgyak, ezért mindenképpen vezetni is akarja a dominanciája mellett a vörös 5-ös rajtszámáról is híres sárga-kék-fehér autót.

Ezen álma a mostani Brit Nagydíjon megvalósul, hiszen vasárnap két bemutatókört fog teljesíteni a már helyszínen lévő négykerekűvel, mely egyébként az a modell, amivel 1992-ben Mansell megnyerte a silverstone-i versenyt.

Míg Vettel korábban többek között az F1-es történelem iránti rajongásáról volt ismert, manapság sokszor inkább tűnik környezetvédő aktivistának, mintsem versenyzőnek. Két hete Kanadában a fejéhez is vágták, hogy képmutató. A Williams-teszt kapcsán ilyesmivel most nem lehet majd vádolni, hiszen összekötötte a kellemest a hasznossal: egy olyan üzemanyag fogja hajtani a 30 éves bajnokautót, amivel az nem bocsát ki szén-dioxidot.

„Tudjátok, hogy az ötös rajtszám van az autómon, de talán azt is, hogy van egy másik híres ötös is, a Vörös ötös, ami Nigel Mansellhez tartozott” – írta Vettel a honlapján. „Az 1992-es silverstone-i győzelme harmincadik évfordulóján mindenképpen vezetni akartam az ő győztes FW14B autóját.”

„Feltettem a kérdést magamnak: szórakozhatók-e úgy egy Forma–1-es autóval, hogy közben a lehető legkevésbé szennyezzem a környezetet? Hogyan használhatnánk fenntartható módon az eredeti FW14B-t 1992-ből? A rendelkezésre álló időkeret és azon tény mellett, hogy a motoron nem akartunk változtatni, találhatnánk egy olyan üzemanyagot, amivel a fosszilis üzemanyagot helyettesíthetnénk? Mégpedig olyat, ami lehetővé tenné, hogy környezetbarát módon működtessük az autót? A válasz: igen!”

„Mindent meghagytunk olyannak, amilyen volt, és karbonsemleges üzemanyagot használunk. Olyan üzemanyagról van szó, ami nem bocsát ki CO2-t a levegőbe, hanem teljes mértékben fenntartható, karbonsemleges megoldást kínál”

– magyarázta Vettel.

Nigel Mansell Williams FW14B (Fotó: Sebastianvettel.de)

Hangsúlyozta, egy jövőbemutató technológiáról van szó. A kérdéses benzin a német P1 nevű cég gyártmánya, mely Belgiumban bioüzemanyagot kombinál szintetikus üzemanyagokkal, melynek litere 5,95 euróba kerül.

Vettel tehát a Mansell-autó kipróbálásával sem hazudtolja meg önmagát: bemutatóját így állította a környezetvédelem szolgálatába és tette a futamról futamra megfigyelhető kampányolása részévé.

A vörös 5-ös rövid időn belül ezzel másodszor száguld újra Nagy-Britanniában. Egy hete maga Nigel Mansell vitte pályára korábbi bajnokautóját a Goodwoodi Sebességfesztiválon, az egyetlen F1-es bajnoki sikere 30. évfordulója alkalmából.

Borítókép: Nigel Mansell Williams FW14B (Fotó: Sebastianvettel.de)

További tartalmak