Musorujsag
Élő Eredmények

„Biztató jelek” és „kis javulás” – a versenyen számolni kell a Mercedesszel?

„Biztató jelek” és „kis javulás” – a versenyen számolni kell a Mercedesszel?

F1
Határozott előrelépést tett a Mercedes, amit Lewis Hamilton rendhagyó pénteki eredménye is megmutatott. A gyenge pontjukat az egy körös tempó jelenti, sok üzemanyaggal viszont a legjobbak szintjén állnak.

„Nagy tempónál sokat pattogok” – jelentette Lewis Hamilton a Brit Nagydíj második szabadedzésének első felében. Csapattársa előre tartott attól, hogy bár a silverstone-i pálya gyors kanyarjai és sima aszfaltja kedvez az autójuknak, a barcelonai leggyorsabb kanyarokban tapasztalt pattogás az olyan még gyorsabb kanyarokban, mint a Copse, újra problémát okozhat számukra. Hamilton ehhez képest második idővel zárta a délutánt, mindössze 0,163 másodperces hátránnyal Carlos Sainz mögött. A tavalyi Szaúd-arábiai Nagydíj óta nem volt ennyire erős szabadedzése a hétszeres bajnoknak – és ez még annak tükrében is ígéretes számukra, hogy a bajnok egészen későn futotta a legjobb körét a többiekhez viszonyítva.

„Jó nap volt. Bárcsak többet mehettünk volna az első edzésen!” – mondta Hamilton, utalva az eső által elmosott első tréningre. „Silverstone-t ez az időjárás teszi olyan különlegessé, hiszen az egyik kanyarban vagy a pálya felén eshet az eső, miközben mindenhol máshol száraz a pálya. Most a hatos-hetes és a kilences kanyar felé vezető részen volt vizes, mindenhol máshol száraz volt. Ez nehézzé tette, hiszen ha köztesen maradtál, tönkretetted a gumit, ha slickre váltottál, annak még túl sok volt a víz. De így is mentem vagy tíz kört, amivel elégedett vagyok, mert nem hiszem, hogy túl sokan mentek volna ennyit.”

„A második edzést egészen jónak éreztem. Még mindig pattog egy kicsit az autó. Nem az egyenesekben, hanem a kanyarokban. Elég kemény. Nem fizikálisan, csak az autónak, a gumiknak. Szóval lesz még dolgunk, de úgy érzem, egy kis előrelépést tettünk. Csak folytatnunk kell a munkát.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Csapattársa, George Russell 0,7 másodperccel volt lassabb Hamiltonnál, és a 8. helyen zárt a napot. Egy körön ő kevésbé boldogult, és nem csak azért, mert voltak gondjai a forgalommal. „Nem hiszem, hogy túl sokat beleláthatunk ebbe. Kevés üzemanyaggal szenvedtem, sokkal jobban, mint Lewis, aki nagyon erős kört rakott össze. Sok benzinnel viszont határozottan ígéretesebb a helyzet. A McLaren szintén a kemény gumin volt, mint mi, és sokkal gyorsabbak voltunk náluk.”

„Mire felmelegedett a gumi, a végén gyorsabbak voltunk a Ferrarinál. Miközben náluk kopott a gumi, mi csak javultunk és javultunk körről körre. Vannak tehát pozitív jelek, de egyértelműen van tér a fejlődésre”

– értékelt Russell.

A fejlődésük vezető versenymérnökük, Andrew Shovlin szerint is világosan látható. Ő is a versenytempójukat emelte ki. „Úgy fest, előreléptünk, hiszen normál esetben nem vagyunk ennyire elöl egy pénteken. Arra számítok, hogy a Ferraritól és a Red Bulltól is többet várhatunk ennél. De a hosszú etapjaink ismét nagyon biztatóak voltak. Normál esetben fél másodperc, akár hét-nyolc tized a hátrányunk velük szemben, de ezt most nem láttuk.”

„Talán a pályának köszönhető, ami fekszik az autónknak. Sok munka vár még ránk, sokat pattogunk, nagy tempónál nehéz a helyzet jelenleg, de remélhetőleg a fejlesztések a helyes irányba vittek minket.”

George Russell (Fotó: XPB)

A Mercedes többek között egy módosított padlólemezt vitt pályára Silverstone-ban, ám két versenyzőjük nem tudta megmondani, ez mekkora változást eredményezett. „A fejlesztéseknek nincs közük a futómű teljesítményéhez, csak növelik a leszorítóerőt. Ezt nehéz érzékelni, mert itt csak közepes és gyors kanyarok vannak, vagyis nincs meg az az érzés, ami az előző versenyen. És a pálya sokkal simább is, jobb, olyan, mint Barcelona” – mondta Hamilton.

Russell hozzátette: „Nagyon nehéz pálya ez. Tudtuk, hogy a pattogás bizonyos kanyarokban kihívás lesz. Ez be is igazolódott. A Copse-ban, a Maggottsban és a Beckettsben az autó sokat pattog. Ennek utána kell járnunk. De az egyenesekben szerencsére nincs delfinezés, és ez jó jel. Vannak tehát pozitívumok, most ezekre építve mindent ki kell hoznunk belőle.”

Ami a két versenyző közötti különbséget illeti, Shovlin rámutatott, ezúttal nem annyira az autó beállításaiban, mint inkább a gumistratégiában volt eltérés Russell és Hamilton között. Ez magyarázza Russell egykörös hátrányát. „A két autó hasonló volt az elején, de George a kemény gumin kezdett, miközben Lewis a közepesen. És nem találta a tapadást vele, főleg ilyen hidegben. Ez kicsit visszavetette őt az edzésen. De a hosszú egész jól etapjára összeállt minden.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

„Egy körön különbség volt, hogy George a keményen kezdett, és onnan két lépcsőfok lágyra váltani. Emellett Lewis láthatta, hogy George mennyit talált, és ennek köszönhető, hogy Lewis előkészítette a kört. Nehéz volt a tartományba kerülni, és szombaton még hidegebb lehet. Emellett ezen a pályán a magabiztosság is számít, hiszen a gyors kanyarba érkezve tudnod kell, hogy az autó tapadni fog” – magyarázta a szakember.

Szerinte szoros lehet a házon belüli csata. „Volt pár péntek, amikor George egy körön le volt maradva Lewistól, de visszakapaszkodott. És mindketten menni fognak a nézők miatt is. Ki fogunk próbálni dolgokat, és megnézzük, előrébb tudunk-e lépni.”

Shovlin és Hamilton is úgy érzi, találhatnak még időt a folytatásra, Russell szerint pedig van okuk optimizmusra a versenytempójuk alapján. „A versenytempónk sokkal jobb, mint az időmérős. Láttuk, hogy a McLaren nagyon gyors egy körön, mi viszont egy körön nem tudjuk működésre bírni a gumikat. A verseny alatt viszont igen, és egészen jó tartományban vagyunk. Nyilván meg kell találni az egyensúlyt. Biztató jeleket látunk, de még mindig nem ott tartunk, ahol szeretnénk” – összegzett a fiatalabb brit.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak