Musorujsag
Élő Eredmények
×

F2: Sargeant először nyert, Nissany megúszta ijesztő balesetét

F2: Sargeant először nyert, Nissany megúszta ijesztő balesetét

Boxutca
Az amerikai Logan Sargeant nyerte az F2-esek silverstone-i főversenyét, megszerezve ezzel saját és hazája első sikerét a Forma–2-es szériában. Másodikként Théo Pourchaire (az ő csapata azonban vizsgálat alatt áll egy boxutcai baki miatt), harmadikként Liam Lawson ért célba.

Röviddel a Forma–3-asok főversenye után az F2-esek vették birtokba a silverstone-i pályát, hogy teljesítsék saját főfutamukat, amivel a bajnokság félidejéhez ért, ez volt ugyanis a tizennegyedik viadal a huszonnyolc fordulós szezonban.

A futam rajtját F2-es pályafutása során először Logan Sargeant várta az első helyről, mellőle pedig Frederik Vesti indult.

A második sorból a bajnoki pontverseny első helyezettje, Felipe Drugovich és első számú üldözője, Théo Pourchaire. A harmadik soron Liam Lawson és Ayumu Iwasa kettőse, a harmadikon pedig a sprintet megnyerő Jack Doohan és a Red Bull kegyeiből kihulló Jüri Vips osztozott.

Sargeant remekül kapta el a rajtot és őrizte meg elsőségét, miközben Vesti négy pozíciót is veszített, ő volt tehát az indulás egyik nagy vesztese. A másik Doohan, aki a hetedikről a tizenkettedik pozícióba esett vissza. A legtöbbet Pourchaire nyerte, aki a második helyre jött fel, miközben Drugovich több pozíciót is bukott.

A helyezkedésnek aztán gyorsan vége szakadt, Roy Nissany és Dennis Hauger ijesztő balesete miatt ugyanis azonnal beküldték a biztonsági autót.

Az eseménysorozat Hauger előzési kísérletével indult, amit Nissany agresszíven próbált visszaverni; a pályán kívülre szorította ellenfelét, akinek autóját megdobta a magasított kerékvető, a gép pedig „röptében” elkapta Nissany versenyautóját. A glória szerencsére tette a dolgát és megvédte az izraeli pilóta fejét a norvég autójának becsapódásakor, így saját lábán szállhatott ki autójából.

Sargeant az újraindítást követően is őrizni tudta első helyét, és Pourchaire is megvédte a másodikat. A harmadik pozícióban Lawson követte őket, majd Iwasa és Drugovich jött. Közöttük aztán nagyon gyorsan megnőttek a távolságok: mire engedélyezték a DRS-t, már senki sem volt másodpercen belül az előtte haladóhoz képest.

Egy kisebbfajta csata Vesti és Enzo Fittipaldi között kezdett kialakulni, a komolyabb manőverezésig azonban nem jutott el a brazil, hiszen mindketten kiálltak kereket cserélni, amit Fittipaldi csapata jóval lassabban oldott meg, így hátránya négy másodpercesre nőtt.

 

Iwasa is pórul járt a kiállással: a fiatal japán értékes másodperceket veszített, ezzel pedig több helyezést is (a negyedik pozícióból Fittipaldiék mögé csúszott vissza).

Az első etapot több kemény gumin induló versenyző is elhúzta, így tett Vips, Jehan Daruvala és Doohan is, akik hosszú körökig az első három helyen álltak.

Időközben az ART egy furcsa boxutcai baki miatt került vizsgálat alá, ez pedig érintette a második helyen haladó és a bajnoki címért küzdő Pourchaire-t is, a csapat ugyanis a Vestinek szánt abroncsokat tette fel az ő autójára, és fordítva – ezért pedig adott esetben még komolyabb büntetés is járhat…

Miután az alternatív taktikán lévők is teljesítették kiállásaikat, visszaállt az „eredeti sorrend”, vagyis Sargeant visszavette az első, Pourchaire a második, Lawson pedig a harmadik helyet. Vesti negyedik, Drugovich ötödik, Marcus Armstrong pedig hatodik volt. Ami a keményen indulókat illeti, Vips kilencedik volt kiállása után, Daruvala tizedik, Doohan pedig (kinek elszúrták a kiállását) tizenkettedik, a friss abroncsokon viszont ők komoly ütemben támadhattak.

Az izgalmak a futam hajrájában pörögtek fel igazán, Pourchaire ugyanis utolérte Sargeantet, az utolsó körökben tehát csatát láthattunk az első helyért. Sőt, miután Vesti és Drugovich is gyorsult, a harmadik pozícióért is csata volt, a dán és a brazil is beérte ugyanis Lawsont.

Hiába csökkent azonban a különbség, manővert az élen már nem láthattunk az utolsó körökben: Sargeant higgadtan őrizte az első helyet, ezzel pedig megszerezte pályafutása első F2-es futamgyőzelmét.

Az élen tehát nem történt változás, Drugovich révén azonban jutott egy előzés az utolsó körre is: a listavezető leelőzte Vestit, ezzel pedig fontos pontokat mentett.

Az élen tehát nem történt változás, Drugovich révén azonban jutott egy előzés az utolsó körre is: a listavezető leelőzte Vestit, ezzel pedig fontos pontokat mentett (előnye jelenleg negyvenkét egység Pourchaire-rel szemben).

A végeredmény tehát Sargeant, Pourchaire, Lawson és Drugovich volt, Vestinek pedig be kellett érnie az ötödik pozícióval. Vips végül hatodikként, Daruvala hetedikként, Doohan kilencedikként, Jake Hughes pedig tizedikként ért célba, mentettek tehát néhány pontot az alternatív taktikán támadók is. A legjobb tízbe a nyolcadikként végző Armstrong fért még be.

A silverstone-i programból már csak a csúcsesemény, vagyis az F1-es Brit Nagydíj van hátra, az M4 Sporton ezt is élőben közvetítjük majd. A pilótaparádét 15 órától lehet figyelemmel követni, a felvezető műsor 15:25-kor indul, a futam pedig 16 órakor startol!

Borítókép: Logan Sargeant (Fotó: XPB)

További tartalmak