Musorujsag
Élő Eredmények

Ki kapcsolgat és mit a Mercedesen? – Wolff földönkívüliekre gyanakszik…

Ki kapcsolgat és mit a Mercedesen? – Wolff földönkívüliekre gyanakszik…

Sky Sports, Auto Motor und Sport
Hiába a Mercedes silverstone-i javulása, Toto Wolff már nem dől be neki. Elismerte, miközben az autójuk bizonyítottan jobb lett, még mindig nem teljesen értik, mitől…

Rég volt már olyan, hogy a Mercedes csapata bosszankodott egy elszalasztott első soros helyezés miatt. Idén nemigen volt lehetőségük a legjobb rajtpozíciókért harcolni a problémás autójukkal, ám a szombati silverstone-i időmérőn úgy érezték, megcsinálhatják. Lewis Hamilton szerint a második hely meglehetett volna, ha nem vesz vissza az utolsó előtti körében, hogy előkészítse a gumikat és energiát gyűjtsön az ERS-sel. Ő egyszerűen túl későn vágott neki a legutolsó körének: amikor újra jobban rákezdett az eső. George Russell eközben egy korai hibával bukta el az esélyét arra, hogy az első három sor valamelyikébe kvalifikálja magát.

Toto Wolff csapatfőnök nem titkolta elégedetlenségét. „Csalódás a végeredmény, mert közelebb voltunk a legjobbakhoz az időmérő első két részében, de a végén nem sikerült akkor teljesíteni a körünket, amikor a legjobbak voltak a körülmények. Mindkét autónk lassított az utolsó előtti körben, azt gondolva, hogy a végén még megnyomhatják egyszer. Aztán kicsit jobban esett, és nem volt meg a tempónk” – morgolódott az osztrák.

De azért a jó jelekre is felhívta a figyelmet. „Látjuk a fejlődés jeleit az autóval, az egész hétvégénk biztatóan alakult. Változtattunk pár dolgot az autón az éjszaka folyamán a pénteki után, és a versenyzők elégedettebbek voltak az autó viselkedésével a gyorsabb kanyarokban.”

Toto Wolff (Fotó: Mercedes/Sebastian Kawka)

Pénteken a Copse-ban és a Stowe-ban is pattogott a Mercedes, ám a szombati száraz harmadik szabadedzésen úgy tűnt, a csapatnak sikerült megoldást találnia. Wolff ezt örömtelinek találta, ám volt egy bökkenő: elmondása szerint még mindig nem teljesen értik, hogy mitől tűnik el, és mitől tér vissza a pattogás jelensége…

„Ismét volt gondunk a pattogással. A felvételek talán jól mutatnak, de a versenyzők még mindig érzik az autó merevségét és pattogását. Olyan ez, mintha megnyomnál egy gombot. Van, hogy bekapcsolod, van, hogy kikapcsolod. Az adatokból sem látjuk, hogy miért ugrál az autónk az egyik edzésen, és miért nem a másikon. Ez továbbra is rejtély. De most legalább már több adatunk van.”

Hozzátette, nem látnak közvetlen összefüggést a beállítások változtatásával. „George a szabadedzésen nem bajlódott a pattogással az első szett gumin, de húsz perccel később már igen a második szetten. Bármit is nézünk… nem is tudom. Talán földönkívüliek csináják?” – tréfált az osztrák.

George Russell (Fotó: Mercedes)

„Nem látjuk az egyezést. Nincs semmi jele annak, hogy ez a beállítások miatt van, vagy a szél, a külső hőmérséklet, az általános pályaviszonyok miatt. Semmit sem látunk.”

Az autójuk ettől függetlenül ezen a hétvégén annyira versenyképesnek tűnik, mint idén még egyszer sem. Wolff szerint túlzás lenne azt állítani, hogy ez kizárólag a most bevetett fejlesztéseknek köszönhető. „Tudtuk előre, hogy Silverstone kedvezni fog az autónknak, mert sima pálya. A teljesítményünkön látjuk ezt, az időmérős eredményből nem. De az adataink is azt mutatják, hogy a fejlesztésekkel előreléptünk a többiekhez képest. Ennek ellenére nem téveszthetjük meg magunkat úgy, mint Barcelonában, ahol azt hittük, megoldottuk a problémákat, pedig nem” – intette óvatosságra a csapatát, arra utalva, hogy a javulás hátterében a pálya karaktere is állhat.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes/Steve Etherington)

További tartalmak