Musorujsag
Élő Eredmények
×

A futamon nem volt meg a tempója az időmérő hősének

A futamon nem volt meg a tempója az időmérő hősének

RacingNews365
A silverstone-i időmérő hőse, a vizes körülmények között egészen a Q3-ig jutó Nicholas Latifi vasárnap nem tudta megismételni bravúros szereplését, ami miatt frusztráló versenyként jellemezte a Brit Nagydíjat.

A silverstone-i hétvége (és talán a 2022-es szezon első felének) legnagyobb időmérős meglepetését szállította a Williams kanadai versenyzője, aki a csapat régebbi specifikációjú autójával verekedte be magát a Q3-ba az esős kvalifikáción. Latifi eredetileg a tizedik rajthelyet szerezte meg, Csou Kuan-jü és George Russell kiesése után pedig a nyolcadikról vághatott neki a második rajtnak.

Noha sejthető volt, hogy normál körülmények között kevés esélye lesz a pontszerzésre, látva, milyen kaotikus volt a futam, és milyen jól tartotta magát az első etapban, Latifi némileg csalódottan élte meg, hogy végül kiszorult a legjobb tízből.

Az első etapban végig pontszerző voltam” – kezdte a RacingNews365-nek nyilatkozó kanadai. „Éreztem, hogy nálam gyorsabb autók közé szorultam, és csak a DRS vonat tartott ott, de jó érzés volt visszanyerni a versenyképesség érzését. A kiállások után viszont az ember átadja magát az autó természetes tempójának.”

Nicholas Latifi (Fotó: XPB)

„Miután a dolgok leülepednek, miután eltűnik a DRS-vonat, akkor a realitás még mindig az, hogy továbbra is a leglassabb autóval megyek, szóval frusztráló volt, hogy nem tudtam egy kicsit erősebb kihívó lenni” – jegyezte meg kissé csalódottan.

Megjegyezte, a pontszerzésért folytatott küzdelmét az sem segítette, hogy a tempós kanyarokkal tűzdelt silverstone-i pályán nagyon oda kellett figyelnie a fogyasztásra. Ebben a tekintetben – a takarékosság szempontjából – elmondása szerint a klasszikus brit aszfaltcsík a „legrosszabb” a jelenlegi versenynaptárban.

„Több dologgal is spórolni kellett. Egy kicsit alultankoltuk magunkat a futamra, szóval rengeteg üzemanyagot kellett megtakarítani. És az összes pálya közül ez az, ahol a legkevésbé akarja ezt csinálni az ember, és a gumihőmérséklet szempontjából is ez büntet legjobban. De ettől függetlenül úgy gondolom, egyszerűen nem volt meg a tempónk” – zárta gondolatát.

Nicholas Latifi (Fotó: XPB)
Borítókép: Nicholas Latifi (Fotó: XPB)

További tartalmak