Musorujsag
Élő Eredmények

Binotto Leclerc taktikájáról: Mint Hamiltonnal tavaly Abu-Dzabiban

Binotto Leclerc taktikájáról: Mint Hamiltonnal tavaly Abu-Dzabiban

Ferrari, Motorsport
A tavaly Lewis Hamilton bajnoki vereségét hozó taktikai lépéshez hasonlította a Ferrari csapatfőnöke a silverstone-i döntésüket, amivel odalett Charles Leclerc győzelme.

Már a verseny első szakaszában elmaradó csapatutasítások kapcsán is nemtetszését fejezte ki Charles Leclerc a Ferrari felé a Brit Nagydíjon, a futamot követően viszont leginkább amiatt lehetett dühös csapatára, hogy az a pályán hagyta a biztonsági autós fázis idején, miközben az összes ellenfele kerékcserére sietett. A használt kemény gumiján ezzel teljesen kiszolgáltatottá vált a friss lágyat kapókkal szemben, és ezek után tulajdonképpen már az nagy eredmény volt a részéről, hogy csak három pozíciót veszített, és megmentette a negyedik helyet.

A Ferrari többek szerint hibát követett el azzal, hogy nem próbálkozott meg egy dupla kerékcserével, és nem hívta egyszerre friss gumikért Leclerc-t és csapattársát, a végül győztes Carlos Sainzot. Többek között a Red Bullnál is úgy látták, hogy megérte volna kockáztatniuk, mert még akkor is jobbak lettek volna a kilátásaik, ha Lewis Hamilton eléjük került volna.

Mattia Binotto a Ferrari honlapján közzétett interjúban teljesen megszokott döntésnek nevezte Leclerc pályán tartását, és a Lewis Hamilton tavalyi abu-dzabi drámáját eredményező döntéshez hasonlította a saját mostani döntésüket.

„Abban a pillanatban észszerű volt a vezető autót előnyben részesíteni azzal, hogy védtük a pályán elfoglalt pozícióját. Semmi szokatlan nincs ebben a taktikában. Mindig az élen álló autónk van előnyben, így most Charles volt. Frissebb gumin volt akkor, és ha kiálltunk volna vele, az ellenfeleink talán éppen az ellenkezőjét tették volna, pozíciót nyertek volna a pályán a szinte új kemény gumin. Gondoljunk csak Lewis Hamilton tavalyi esetére Abu-Dzabiban a szezonzárón, ő is a pályán maradt.”

„Közben úgy döntöttünk, hogy Carlosszal az ellentétes taktikát követjük, hogy minden lehetőség ellen bebiztosítsuk magunkat. Ha nem osztottuk volna meg a stratégiát, megkockáztattuk volna, hogy elveszítjük a futamot, és az ellenfeleknek ajándékozzuk a győzelmet” – magyarázta.

Carlos Sainz és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Lewis Hamiltont a múlt évi szezonzárón az utolsó körökben érkező biztonsági autós fázis alatt hagyta a pályán a Mercedes, miközben Max Verstappent friss gumikért hívta ki a Red Bull. Az újraindításnál a britnek esélye sem volt védekezni, és ezzel nemcsak a futamgyőzelmet, a bajnoki címet is elbukta. Miközben a figyelem a történtek kapcsán a Michael Masi versenyigazgató által elkövetett hibákra irányult, a Red Bull nem győzte hangoztatni, hogy Hamilton vereségének tulajdonképpen a Mercedes taktikai hibája volt az elsődleges oka.

Binotto ebből a szemszögből nézve egy másik hibás döntéssel védené a saját hibás döntésüket.

A Ferrari csapatfőnöke emellett azt is megindokolta, hogy miért vártak a 31. körig a csapatutasítás kiadásával, és miért nem kérték Sainzot már az első etapban, hogy engedje el a nála gyorsabb Leclerc-t. „A válasz egészen egyszerű: nem volt szükség ezt tenni abban az időszakban. Még volt elég időnk meghozni a döntést. Az elsőbbséget mindig az élvezi, hogy a csapat szempontjából legjobb eredményt hozzuk ki a helyzetből. Csak amikor ez a cél kerül veszélybe, akkor lépünk. A második etap során meg is tettük, gyorsan helyet cserélt Carlos és Charles, miközben az ellenfeleink zárkóztak fel ránk.”

Carlos Sainz és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

A futam után Leclerc elővette a legdiplomatikusabb énjét, és egyértelművé tette, bármit is érez, nem kívánja a nyilvánosság előtt lehordani a Ferrarit.

„Nem fogom most véleményezni ezt. Szeretném megbeszélni, látni a teljes képet a csapattal, megismerni az okokat. Személy szerint nyilván úgy éreztem, hogy a verseny elején nagyon jól megy, és hogy egy kis időt vesztettem, de nem hinném, hogy ez változtatott volna bármin. A jövő szempontjából viszont muszáj mindent megvizsgálnunk”

– mondta az elmaradt korai csapatutasításról.

Az elmaradt kerékcseréjéről pedig elárulta, nem volt beleszólása a csapat döntésébe. „Nem, mert nagyon későn jött, és a csapat azt mondta, hogy maradjak kint. Nem állhatok ki úgy, hogy ők nem várnak” – mondta

Binotto a folytatás kapcsán úgy fogalmazott: „Három kihívást jelentő verseny vár ránk a nyári szünet előtt, és Silverstone ismét megmutatta, hogy idén minden egyes verseny kiszámíthatatlan. Biztosítanunk kell, hogy az autóink készen álljanak a kihívásra, és bizonyítani akarjuk, hogy erős, egységes csapat vagyunk.”

Borítókép: Carlos Sainz és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak