Musorujsag
Élő Eredmények

Bottas örülne, ha eltávolítanák a magasított kerékvetőket

Bottas örülne, ha eltávolítanák a magasított kerékvetőket

GPFans
Az Alfa Romeo rutinos versenyzője, Valtteri Bottas úgy véli, a Forma–1-nek el kellene távolítania a magasított kerékvetőket, miután a silverstone-i hétvégén ismét a figyelem középpontjába kerültek az azokkal kapcsolatos biztonsági aggályok.

A magasított (hurka) kerékvetők bevezetésével a pályaszélesítést szerették volna megakadályozni, és bár az eszközök kétségtelenül jól szolgálják ezt a célt, egy nem kívánt mellékhatásukkal is szembesülnünk kellett: amennyiben rossz szögben érkeznek, a rázókövek alaposan megdobhatják az autókat, akár a levegőbe is repíthetik őket.

A rázókövekkel kapcsolatos biztonsági aggályok a hétvégén is előtérbe kerültek, miután az F2-esek főfutamán Roy Nissany kiszorította Dennis Haugert, kinek autóját a magasított kerékvető megdobta, a földet érést követően Nissany autójának ütközött – az izraelit a glória mentette meg.

Újra felmerült, az F1-nek meg kellene szabadulnia a hurka kerékvetőktől, és valami biztonságosabb megoldást kellene keresnie a pályaszélesítések problémájára. Ezzel a felvetéssel az Alfa Romeo rutinos versenyzője, Valtteri Bottas is egyetért. „Remélem igen” – felelte, amikor arról kérdezték, eltávolítják-e a magasított rázóköveket.

Roy Nissany és Dennis Hauger ütközése (Kép: F2)

„A pályahatárok azok pályahatárok. Nem kell magasított kerékvetőkkel létrehozni őket. A határ a fehér vonal, és ez máshol is működik. Szóval nem látom értelmét (a hurka kerékvetőnek). Úgy érzem, a következő versenyzői értekezlet hosszú lesz” – magyarázta.

„Az a helyzet, hogy valami olyasminek kell történnie, mint ami vasárnap reggel történt. Remélem, hogy ez már lehet egy kiváltó ok (a változáshoz)” – tette hozzá a finn, aki Nissany majd Csou Kuan-jü királykategóriás balesete kapcsán elmondta, örül, hogy a kezdetben sokat kritizált glória fejvédő 2018-ban felkerült az F1-es, majd később a kísérőszéria autóira is.

„Egyetértek azzal, hogy ez az egyik legnagyobb találmány az F1-ben, és szerintem ezzel mindenki más is egyetért. Nagyszerű dolog az F1 és a biztonság szempontjából. Az F1-es rajt után láttam, hogy Csou autója fejjel lefelé landolt és csúszott. Csak ennyit láttam, mert utána tovább haladtam. Nyilvánvalóan, tovább kellett mennem, de szerencsére hamar megkaptam az üzenetet, hogy jól van, szóval ez segített” – fogalmazott.

Fotó: XPB
Borítókép: Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

További tartalmak