Musorujsag
Élő Eredmények
×

Égető szüksége lett volna a segítségre Sainznak, nem jött elég hamar

Égető szüksége lett volna a segítségre Sainznak, nem jött elég hamar

The Race, Racefans
Aggályosnak találta Carlos Sainz, hogy túl sokáig kellett várnia a lángba borult Ferrarijában, mire segítséget kapott a pályabíróktól. Az FIA is reagált.

Éppen Max Verstappent készült megelőzni Carlos Sainz az Osztrák Nagydíj 57. körében, amikor a Ferrarija hirtelen erejét vesztette és füstölni kezdett. Mire félreállt az emelkedős bukótérbe, már lángnyelvek is felcsaptak a vörös autó hátuljából. Sainz kiszállt volna, ám mivel az autója kézifék híján elkezdett visszagurulni, kénytelen volt várni a külső segítségre. Nem akarta hagyni, hogy gépe csak úgy lánggolyóként guruljon vissza a pályára.

A sportbírói segítség később érkezett az ideálisnál. Amikor Sainz végre kiugorhatott az autóból, már nagy lángok lobogtak közvetlenül a háta mögött. Az eset szerinte tanulságos lehet.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

„Nem volt ideális és egyszerű helyzet. Láttam a visszapillantóban, hogy az autó lángra kapott, de közben nyomtam a fékpedált. Amint próbáltam kiugrani, láttam, hogy indul visszafelé, és nem akartam teljesen ott hagyni szabadon, irányítás nélkül gurulva, miközben kiugrok.”

„Hívtam a pályabírókat, hogy segítsenek nekem valahogy a gumikkal, és állítsák meg az autó gurulását. De az egész folyamat lassú volt egy kicsit. Egy ponton már akkora volt a tűz, hogy muszáj volt kiugranom, függetlenül a mozgástól. Ez volt az a pillanat, amikor az első sportbíró megjött, és megállította az autót.”

„Egyértelmű, hogy meg kell vizsgálni ezt, hogy mit lehetett volna gyorsabban csinálni, mert nem voltam túl könnyű helyzetben” – mondta Sainz.

Az FIA a The Race szerint már jelezte, a mentés folyamatát bonyolította, hogy az autó távolodott a bíróktól, és a tűz eloltását az is késleltette, hogy meg kellett fogni az autót.

Carlos Sainz Ferrarija (Fotó: XPB)

Sainznak a mostani már a negyedik idei kiesése volt, a Ferrarinak pedig Barcelona óta hat versenyen belül a harmadik motorhibája. Mattia Binotto csapatfőnök megerősítette, a mostani motorprobléma vélhetően ugyanolyan okra vezethető vissza, mint a Charles Leclerc bakui kieséséhez vezető. „Eddig két motorhibánk volt. Az erőforrásunknál már több mint kettő, de a belső égésű motorunkkal ez volt a második. Még meg kell vizsgálnunk, hogy mi történt. Hogy ugyanaz-e, mint Charles-nál Bakuban? Nagyon valószínű. És aggódunk miatta.”

„A Maranellóiak nagyon keményen dolgoznak a megodáson. Még nem oldottuk meg, ez nyilvánvaló abból is, ami Carlosszal történt. De lesznek új elemeink, és tudom, hogy milyen jól dolgoznak, mennyire jók. Számítok rájuk, ezt hamarosan meg fogjuk oldani, remélhetőleg a lehet leghamarabb” – mondta a csapatfőnök.

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: XPB)

További tartalmak