Musorujsag
Élő Eredmények
×

Egy furcsaság, amit a Red Bullnak meg kell fejtenie Franciaországig

Egy furcsaság, amit a Red Bullnak meg kell fejtenie Franciaországig

RaceFans
Keresi a megoldást a váratlanul jött ausztriai rejtélyre a Red Bull, és a hírek szerint megpróbálja már a következő futamra elvinni az új fejlesztéseit, amivel ismét a Ferrari elé kerülhet.

Kellemetlen meglepetésként érte a Red Bullt az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén és sprintversenyén aratott győzelme után, hogy esélye sem volt a Ferrarik ellen vasárnap. Max Verstappen ugyan az eltérő taktikájának köszönhetően háromszor is a mezőny élén állt, ám Charles Leclerc mindháromszor meg tudta előzni. A döntő közöttük ezúttal a gumikezelés volt, melyben a Ferrari most leiskolázta a Red Bullt.

Az osztrákokat nagyon meglepte a helyzet. Nem annyira a vörösök oldaláról, mint inkább a sajátjukéról. „Szombaton még nagyjából hasonló volt a gumikopásunk a Ferrariéval A versenyen viszont az első etapon lényegesebb nagyobb volt” – állapította meg Christian Horner csapatfőnök.

„Furcsa volt ez, mert egy héttel korábban Silverstone-ban egészen jól álltunk a gumikopás szempontjából. A gond ezekkel a gumikkal az, hogy igen érzékenyek, és ha nem találod el velük a megfelelő működési tartományt, akkor azért a gumikopás formájában fizetsz meg. Sok csapatnál ez volt a helyzet.”

Őket még így is váratlanul érte a probléma, hiszen a sprint tapasztalatai alapján nem számítottak ilyen szenvedésre. „Ha megnézzük a sprintversenyt, keményebben nyomtuk az elején, és kicsit megfizettünk érte a végén, de a teljes etapot tekintve az elemzéseink azt mondták, hogy a Ferrariéhoz hasonló a helyzetünk.”

Max Verstappen és Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

„Csak annyi változott, hogy éjjel esett, a hőmérséklet alacsonyabb volt, és persze az üzemanyag-mennyiség is más volt. Most meg kell értenünk, miért alakult így. Az első etapunkon sokkal rosszabb volt a gumikopás, mint Charles-nál és Carlosnál” – magyarázta Horner.

Felmerült, a Red Bull talán egyszerűen nem találta el jól a beállításokat. Míg a sprinten nagyjából harmadáig tankolták az autójukat, a versenyen tele kellett, és talán csak akkor derült ki, hogy a megnőtt tömeggel nem működnek jól a gumik. Innen nézve érdekes, hogy Verstappen a futam végére támadt fel: a virtuális biztonsági autós fázis után friss gumikon, kevés üzemanyaggal hirtelen újra képes volt Leclerc tempóját hozni.

Max Verstappen és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Akárhogy is, a Red Bull a történtek fényében elégedett volt a hétvégi eredményével.

„Ez a hétvége most a kármentésről szólt. Sikerült megszereznünk a pole-t, megnyertük a sprintet, és másodikak lettünk a versenyen. Max csak öt pontot veszített Charles-lal szemben a versenyzők között, és a konstruktőröknél is kicsi a kár” – összegzett Horner.

Hátra azonban a továbbra is nagy pontelőnyük ellenére sem dőlhetnek. A Ferrari ezúttal egy olyan területen jeleskedett, ami korábban többször nekik hozott győzelmeket. A vörös autók pedig még mindig minden körülmények között gyorsak, ha éppen megbízhatóan üzemelnek. Leclerc figyelmeztetett is, csak a megbízhatóságuk torzította el ennyire a bajnokság képét. „Spanyolországban, Monacóban, Bakuban, Kanadában és Silverstone-ban is gyors volt az autónk a versenyen, de sajnos nem tudtunk tiszt hétvégéket teljesíteni.”

A Red Bull már készül a válaszlépéssel. Az Auto Motor und Sport szerint új lendületet a következő fejlesztési csomagjuktól remélnek, amit már a Francia Nagydíjra szeretnének elkészíteni. Hogy sikerül-e nekik, az viszont még nem biztos.

Max Verstappen (Fotó: XPB)
Borítókép: Adrian Newey és Christian Horner (Fotó: XPB)

További tartalmak