Musorujsag
Élő Eredmények
×

Ferrari: A fő célunk Verstappen destabilizálása volt

Ferrari: A fő célunk Verstappen destabilizálása volt

Ferrari
A korábbi versenyeken elkövetett stratégiai bakik után jól működött a Ferrari gépezete az Osztrák Nagydíjon. Büszkék arra, hogy sikerült a vesztébe kergetniük a Red Bull címvédőjét.

Sorozatban másodszor, idén összességében negyedszer aratott győzelmet a Ferrari a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon, Charles Leclerc viszont először nyert a tavalyi Ausztrál Nagydíj óta. Ő maga is elismerte, nagyon ráfért már a siker, ami az elmúlt öt hétvégéjének alakulását ismerve nem meglepő: két motorhiba miatti nullázás és a kanadai motorcserés büntetés mellett két olyan versenyen volt túl, melyeken taktikai mellényúlásokkal nemcsak a győzelmet, de még a dobogós eredményt is elveszítette.

Miközben a vörösöket egyre többen kritizálták emiatt, Mattia Binotto csapatfőnök Leclerc győzelme után nem győzte hangsúlyozni, ezúttal mennyire jól működtek csapatként, és milyen jól taktikáztak.

„Sok vita volt körülöttünk, magunk között viszont sokkal kevesebb. A csapaton belül világos, hogy mit csinálunk. Egységesek vagyunk. És újra megmutatta a csapat, hogy együtt tudunk dolgozni, és meg is tudjuk csinálni”

– emelte ki a svájci születésű szakember.

A futamuk kivitelezésére ezúttal a vezető stratégájuk, Inaki Rueda is büszke volt, aki a csapat által közzétett videóban kifejtette, hogyan gondoskodtak arról, hogy a Red Bullt komoly meglepetés érje vasárnap a gumikopás szempontjából.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

„Tudtuk, hogy a verseny két vagy három kiállásos lesz, és a közepes és kemény gumikat fogjuk használni. A fő célunkat Verstappen destabilizálása jelentette.”

„A második és harmadik helyről rajtolva nyomást akartunk gyakorolni Verstappenre, rákényszerítve őt arra, hogy túl korán álljon ki egy két kiállásos versenyhez. Charles-nak sikerült nyomást gyakorolnia rá, sőt, meg is előzte őt, miközben Carlos is közelített hozzá. Ez kényszerítette Verstappent a nagyon korai kerékcserére: már a tizenharmadik körben kiállt, ami túl korai volt egy optimális két kiállásos versenyhez. Az első célunkat tehát elértük”

– árulta el a spanyol, milyen taktikát dolgoztak ki a futam előtt a sprint tapasztalataira építve.

A verseny ezt követően már folyt tovább ebben a mederben, a Red Bull nem tudott újabb fordulatot vinni bele. „Miután Verstappen egy nem optimális két kiállásra került, a következő célunk az volt, hogy minél jobban eltérjünk az ő taktikájától. Sokáig akartunk kint maradni, hogy Charles és Carlos minél nagyobb gumielőnybe kerüljön. Charles esetében sikerült tizenhárom körrel később kiállnunk, így miután visszatért a pályára, egy másodperces tempófölényben volt Verstappenhez képest. Ezzel utol tudta érni és meg is tudta előzni Verstappent.”

„Carlosnál ugyanez volt a taktika. Ő egy körrel később hívtuk, és utána neki is megvolt az egy másodperces fölénye Verstappennel szemben. Ő a harminchatodik körben érte utol Verstappent, és már a megelőzésére készült, amikor Verstappen újra kereket cserélt.”

„Az utolsó etapon ugyanezt a játékot játszottuk. Tizenkét körrel tovább maradtunk pályán, mint Verstappen, amivel ismét egy másodperc feletti tempófölénnyel érhettük utol őt. Volt hátra húsz körünk, mindkét autónk jó úton járt, és hittük, hogy mindketten el fogják kapni Verstappent, megelőzik és el is húznak tőle, megszerezve a kettős győzelmet.”

Ferrari (Fotó: Ferrari)

A Scuderiát ezúttal a végjátékban érkező virtuális biztonsági autós fázis sem tudta kizökkenteni úgy, mint egy héttel korábban Silverstone-ban. „Sajnos Sainznál motorhiba lépett fel, éppen amikor előzni próbálta Verstappent. Emiatt jött a virtuális biztonsági autó. Charles-nál döntenünk kellett: kint marad a friss keményeken, vagy kiáll egy újabb közepes gumiért? Mivel Verstappen nagyon régi kemény gumin volt, úgy döntöttünk, feltesszük az új közepest, mert tudtuk, hogy ő is ezt fogja tenni.”

Rueda azt is kiemelte, hogy a csapatuk öt nagyon gyors kerékcserét hajtott végre Spielbergben. A legrosszabb idejük 2,67 másodperc volt Sainz utolsó kiállásánál, a legjobb pedig 2,39 a spanyol első cseréjénél.

A Ferrarinak tehát sikerült javítania, ám a megbízhatósági problémáik továbbra is beárnyékolják a sikereiket. Binotto arra is számít, hogy a Francia Nagydíjon nagyobb ellenállásba fognak ütközni. „A lendület fontos. Most van két hetünk Franciaországig. A Red Bull biztosan próbálja megoldani a mostani problémáját. Ausztrália után is egyből ezt tették, és képesek rá, szóval tudjuk, hogy nagyon erősek lesznek. De azt is, hogy a mi autónk is nagyon versenyképes, a versenyzőink pedig remek formában vannak. Fontos versenyek lesznek ezek számunkra a bajnokságban, de bizonyítottuk, hogy képesek vagyunk nyerni.”

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

További tartalmak