Musorujsag
Élő Eredmények

Kiderült, mi történt valójában Leclerc gázpedáljával

Kiderült, mi történt valójában Leclerc gázpedáljával

Sky Sports
Magára vállalta a Francia Nagydíjon történt hibáját Charles Leclerc, de a kiesése előtt még a gázpedált emlegette a rádióban. Főnöke tisztázta, mi történt.

Charles Leclerc a Le Castellet-i verseny 18. körében kötött ki a 11-es kanyar gumifalában. Ferrarija orral nézte a falat, és a közvetítésben hallható rádiózásból kiderült, a monacói a gázpedálját emlegette. Nem teljesen lehetett érteni, amit mondott, csak annyit, hogy vagy nem tudta működésbe hozni, vagy nem tudta „kikapcsolni” a gázpedálját.

Leclerc ezek után a média elé állva arról beszélt, hogy ő hibázott, és magát ostorozta érte. Nico Rosberg a brit Sky Sports műsorában nem is értette őt. „Szerintem elhamarkodottan vállalta ezt magára” – mondta, megjegyezve, ő a helyében még alaposabban megnézné az adatokat, mert meglehetősen furcsa volt ez a hiba.

Mattia Binotto csapatfőnök a brit csatornának nyilatkozva tisztázta, mi is történt valójában a gázpedállal.

„Igen, ez egy igazi vezetői hiba volt” – erősítette meg. „A gázpedálról akkor beszélt, amikor hátramenetbe váltott, és próbált eljönni a falból. Erre van egy stratégia, nem fogom elmondani a részleteket. Egyszerűen úgy érezte, hogy a gázpedál nem hozza a forgatónyomatékot, a motor nem reagál a gázpedálra. Semmi köze nem volt ennek a hibához.”

Leclerc tehát nem a kicsúszás okaként említette a pedálját, csak azt közölte mérnökével, hogy képtelen menekülni, nem fogja tudni visszavinni az autóját a boxba.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Binotto nem tört pálcát a versenyzője felett. Emlékeztetett rá, hogy ők is követtek el hibákat idén, így nem is lenne jogos a részükről Leclerc-re mutogatni.

„Ami a hibát illeti, megesik, ahogyan nálunk is történtek megbízhatósági gondok. Azt mondtuk Charles-nak, hogy egy kicsit megnehezítjük a saját életünket, de úgy vélem, ettől csak még jobbak leszünk, és a jövőben csak még inkább fogjuk élvezni, ha sikerül fordítanunk.”

A csapatfőnök – mint minden csalódás után – most is kiemelte a pozitívumokat. „Valóban nem ment a tervek szerint, de jó volt a teljesítményünk, és a gumikezelésben megint egy kis előnyben voltunk a Red Bull-lal szemben, hiszen tizenöt kör után Charles nagyon jól ment, két-három tizedet nyert, és rákényszerítette Maxot a nagyon korai kiállásra. Mi biztosan meghosszabbítottuk volna az etapot.”

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Elismerte, a bajnokság szempontjából fontos lenne, hogy javítsanak pár területen. „Mindig van min javítani, tanulni. Így is viszonyulunk ehhez. Lépésről lépésre fejlődünk, egyre jobbak leszünk. Ma ismét nagyon versenyképes autót biztosítottunk a két versenyzőnk számára, és most egyszerűen csak várjuk Magyarországot. Lapoznunk kell. Benne lehet egy kettős győzelem ott, miért is ne?”

A kérdésre, szerinte megnyerhetik-e a bajnokságot ennyi hiba után, elmondta: „Nem engedhetünk meg hibákat, de erről szól az egész. Lépésről lépésre, versenyről versenyre mindig összeszedettnek kell lennünk, és ez összeadódik, Megpróbálunk versenyre kelni velük, próbáljuk megnyerni az összes hátralévő versenyt mostantól, ez az egyetlen dolog, amit tehetünk. Aztán meglátjuk, mi lesz.”

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak