Még összeesküvés-elméletek is születtek Charles Leclerc kiesése kapcsán azok után, hogy a vasárnapi Francia Nagydíjon a monacói a gumifalban állva a gázpedált kezdte emlegetni a csapatrádióján. Mivel két héttel korábban az Osztrák Nagydíj hajrájában problémái adódtak a szoruló pedáljával, okkal merülhetett fel a gyanú, hogy talán a mostani verseny 18. körében történt kicsúszásához is lehetett köze az emlegetett eszköznek.
A helyzetet bonyolította, hogy Leclerc szavait nem lehetett egyértelműen érteni, így eleve két verzió kezdett keringeni a világhálón. Volt, aki úgy hallotta, hogy a monacói azt mondja, nem tudott lejönni a gázpedálról (amit a kicsúszása magyarázatának is vélhetnénk), mások viszont úgy, hogy nem tudott a gázra lépni. (Valójában utóbbit mondta.)
További gyanakvásra adott okot, hogy miközben a tévés közvetítésben bejátszották a kérdéses rádiózást (és Leclerc hatalmas „Neeeeem” ordítását is), addig az F1 TV fedélzeti kamerás csatornáján ezek a részek nem voltak hallhatóak.
Az ezekkel kapcsolatos összeesküvés-elméleteknek a Ferrari és versenyzője hamar véget vetett azzal, hogy megerősítették, Leclerc egyszerű vezetői hibát vétett, a gázpedállal pedig nem volt semmi probléma. „Ennek semmi köze nem volt Ausztriához. Egy igazi vezetői hiba történt, és szerintem ez semmit sem von le abból, milyen fantasztikus versenyző. Egy igazi hiba volt” – mondta Mattia Binotto.
A csapatfőnök tisztázta, hogy amikor Leclerc a pedálját emlegette, nem a baleset okáról beszélt, hanem csak közvetítette, amit éppen csinált: próbált menekülni a gumifalból.
„Nem volt probléma a pedállal. Amire Charles utalt a rádióban, annak nem volt köze a balesethez. Hátramenetbe akart kapcsolni, és ki akart jutni a falból, de nem érezte a forgatónyomatékot, a motor nem reagált úgy, ahogy várta. Ez nem egy probléma, ez így működik. Nincs jelentősége.”
Leclerc megerősítette a szavait. „Próbálkoztam, de valami a kuplunggal nem működött, és nem tudtam hátratolatni.”
Mivel előjött a pedálkérdés, Binotto azt is tisztázta, hogy mi volt a gondjuk két héttel korábban. „Általában nem árulunk el sok részletet arról, mi történik nálunk, de Ausztriában nagyon egyszerű dolog történt. Volt egy szabályozó, ami kicsit szorult. Semmi több. És már intézkedtünk is, hogy elkerüljük ezt a folytatásban” – fedte fel.
Leclerc autója a mostani falba menetel során egyébként nem sérült meg komolyan. A ferraris meg is jegyezte, ha sikerült volna kitolatnia, vélhetően folytatni tudta volna a versenyt.
„Kár érte, mert láttam az autót, és valójában nem sérült meg nagyon. De ez csak egy apró részlet, hogy őszinte legyek. Mindenekelőtt nem kéne a falba küldenem az autót, és akkor máris jobban működne…”
– mondta önkritikusan.
A balesete körülményeiről is beszélt. „Elvesztettem a hátulját. Ennyi. Még ellenőrizzük a technikai oldalt, de nem gondolnám, hogy bármi gond lett volna. Egyszerű hiba volt. Túlságosan kimentem a külső ívre, talán a koszba tettem az egyik kereket. Az én hibám volt, és ha továbbra is ilyen hibákat fogok véteni, meg sem érdemlem, hogy megnyerjem a bajnokságot. Magas szinten teljesítek idén, de ha ilyen hibákat vétek, az egész mit sem ér.”