Musorujsag
Élő Eredmények

A Haas a Ferrari-másolatról: Kit másoljunk, a Williamst?

A Haas a Ferrari-másolatról: Kit másoljunk, a Williamst?

The Race, Motorsport
Pénteken teljes valójában megmutatta a Haas az áttervezett autóját. Főnükük nem is tagadja, hogy a Ferrarit másolták, ám szerinte ezt senki sem vetheti a szemükre.

Két piros és egy fehér Ferrari hajtott ki a Magyar Nagydíj pénteki első szabadedzésén a Hungaroring boxutcájából. Utóbbit a Haas küldte ki, akik Kevin Magnussen autóját szerelték fel az új fejlesztésekkel. A dánnál a diffúzor, a padlólemez, az oldaldobozok, a motorborítás, a hátsó felfüggesztés és a fékek csatornái is megváltoztak, a leglátványosabb eltérést pedig kétségkívül az oldaldobozok jelentik, melyek kísértetiesen hasonlítanak a Ferrari egyedi, széles és „teknős” megoldására.

Mivel a Haast már sokszor meggyanúsították azzal, hogy a megengedettnél nagyobb mértékben működik együtt a Ferrarinál, a mostani másolás kapcsán is felmerült a szokásos kérdés. Günther Steiner csapatfőnök nem lepődött meg ezen, azon már inkább, hogy vannak, akik furcsállják a hasonlóságot.

„Arra számítok, hogy gyorsak leszünk. Ha valaki azt mondja, másolunk, arra azt mondom, miért másolnánk a Williamst? Nem akarok tiszteletlen lenni a Williamsszel szemben, de teljesen más a koncepció nálunk.”

„Ha valamit másolsz, akkor a legjobbat próbálod másolni, és ők jelenleg a Ferrari és a Red Bull. Mi azonos motort használunk a Ferrarival, ugyanolyan a váltónk, a felfüggesztésünk. Miért ne másolhatnánk le valami mást? Versenyeket nyernek? Egy meg egy, az kettő, és mi nem vagyunk hülyék”

– hangzott Steiner okfejtése.

Elmondta, mielőtt döntöttek volna a fejlesztésnél követett irányról, tanulmányozták az élcsapatok megoldásait. „Három koncepció van, a Ferrarié, a Red Bullé és a Mercedesé. Mi a Ferrarihoz állunk közel, szóval világos, hogy nézzük, amit a Ferrari csinált, és ezt másoljuk. De idő kell ehhez, hiszen bemutattuk az autót, versenyeztünk, közben a szélcsatornába mentünk, hogy teszteljünk, megnézzük az autót.”

Günther Steiner (Fotó: Haas/LAT)

Kiemelte, mivel nem volt rossz az eredeti autójuk, nem kellett kapkodniuk. „Jó helyzetben vagyunk. Nem számítottunk arra, hogy ennyire erősek leszünk az elején. Szóval azt mondtuk, próbálunk javítani, amennyit csak tudunk, és megnézzük, mik a lehetőségek, milyen irányt vehetnénk, megnéztük a többieket.”

A Ferrari által ihletett formákból egyelőre egy készült, Mick Schumacher a fejlesztéseket várhatan Spában fogja megkapni. A fejlesztések így is késtek egy versenyt. Steiner szerint erre egyszerű a magyarázat. „Szerettünk volna biztosra menni, hogy amit az autóra teszünk, az működik a beállításokkal, és nem készítünk semmit, amit nem használhatunk emiatt. Egy kicsit tovább tartott, mert körültekintőbbek voltunk. 2018-ban jó évünk volt, hoztuk a fejlesztéseket, és működtek. 2019-ben aztán megijedtünk, és utána 2020-ban és 2021-ben nem fejlesztettünk. Most azt mondtuk, lassan haladunk, a legjobban akarjuk csinálni, hogy ne úgy járunk, mint 2019-ben” – utalt arra, hogy abban az évben félrefejlesztették az autót, és az is hónapokba telt nekik, hogy rájöttek erre.

Borítókép: Kevin Magnussen autója (Fotó: Haas)

További tartalmak