Musorujsag
Élő Eredmények

Míg Pérez az FIA-t kritizálja, Marko rajta növeli a nyomást...

Míg Pérez az FIA-t kritizálja, Marko rajta növeli a nyomást...

Motorsport-Total, Sky Sports
Miközben Sergio Pérez újra a pályahatárok miatt kritizálja az FIA-t, a Red Bull tanácsadója a mexikóin növeli a nyomást a kellemetlen Q2-es kiesés után.

Amilyen ígéretesen indult, olyan rémálommá változott a Magyar Nagydíj időmérő edzése a Red Bull számára. Max Verstappen azzal a lendülettel, hogy pole-esélyessé lépett elő az autójuk feljavulásával, már búcsúzhatott is a győzelem gondolatától, mivel a Q3-ban fellépő motorhiba esélyt sem adott neki erre. Csapattársa, Sergio Pérez eközben ismét a pályahatárokkal állt hadilábon, igaz, a Q2-es kiesését és a 11. rajthelyét nem ennek köszönhette.

A mexikó napját ezúttal nem a saját, hanem az FIA hibája tette feszültebbé a kelleténél. A Q2-ben tévesen törölték az első gyorskörét, mondván, elhagyta a pályát az 5-üs kanyarban. A felvételeken egyértelműen látszott, hogy ez olyannyira nem igaz, hogy nem is egy, hanem mindkét jobb kerekével bőven érintette a fehér vonalat.

Hogy a köridő törlése megzavarhatta, azt jelzi, hogy a leintés után is panaszkodott miatta. Érdekesség, Péreznek már az Osztrák Nagydíjon is volt egy rendhagyó esete az időmérőn. Akkor nem tévedésből törölték az idejét, hanem tévedésből nem törölték, ezért hagyták a Q3-ban versenyezni, és csak utólag vették el minden eredményét. A mexikóinak kezd elege lenni a pályahatáros hajcihőből.

„Szerintem a rendszer nem működik. Meg kéne ezt vizsgálnunk és át kéne gondolnunk, hogyan lehetne jobban csinálni, hogy következetesebbek legyenek”

– mondta Pérez.

Az idejét utólag visszakapta (ilyenre még nem volt példa idén), ám ahhoz, hogy a legjobb tízbe jusson, javítania kellett volna rajta, ami nem jött neki össze. 61 ezreddel ütötte ki őt Valtteri Bottas a Q3-ből.

Sergio Pérez pálya-mégsem-elhagyása (Fotó: Formula1/Twitter)

Pérez úgy érezte, a javítása részben azért maradt el, mert Kevin Magnussen az útját állta. „Csak pár századdal maradtam le, de csak mert a kettes kanyarban utolértem Kevint. Ez pár tizedembe került” – magyarázkodott. „Nagyon mélyre kellett mennem a kanyarban, és utána már nem tudtam visszahozni. Hogy vizsgálják-e, az a szempontomból már semmin sem változtat” – tette hozzá az egyébként elmaradó vizsgálat kapcsán.

Miközben ő az FIA-t kritizálja, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko mostanság őt kezdte el. Az osztrák már pénteken megjegyezte, hogy túl nagynak ítélik a különbséget Verstappen és Pérez között, és a mostani időmérő után is nyomást gyakorolt a mexikóira a megjegyzéseivel.

„Az uborkaszezon még nem jött el, de úgy fest, ő már beleesett”

– mondta a német Sky televíziónak. Tette mindezt egy héttel azután, hogy a franciaországi futamot követően a virtuális biztonsági autós pozícióvesztése kapcsán arról beszélt, Pérez „elaludt” és talán túl sokat tequilázhatott…

Sergio Pérez (Fotó: XPB)

Pérez korábban azt mondta, kedveli Marko őszinteségét, ám ez mostanság kissé terhes lehet számára. Ahogy a Red Bull számára meg az terhes, hogy egyre kevesebbszer számíthat Pérezre. Mivel Le Castellet kivételével Kanada óta mindig fél másodperc körüli lemaradásban van Verstappenhez képest, Marko szerint muszáj valamit kitalálniuk. „Ezt muszáj lesz összeraknunk” – jelentette ki, hozzátéve, az időmérős lemaradásokkal Pérez rendre nehéz helyzetbe kerül a versenyeken is.

Pérez a Hungaroringen pénteken az autójával kísérletezgetett. Marko most előrebocsátotta, véget vetne ennek, vagy legalábbis korlátozná, hogy mennyit változtathat a versenygépén a háromszoros futamgyőztes.

„Talán újra meg kéne tartania Max beállításait” – vetette fel. Az indoklása: „Ha az első szabadedzésen egy másodperces hátrányban vagy, azt már nem fogod többé behozni a hétvégén.”

Hasonló beavatkozásra már tavaly is került sor bizonyos versenyeken, és Pérez hosszabb távon akkor kijött a gödörből. „Tavaly sikerült, szóval most meg kell néznünk, hogy ezúttal is működik-e” – összegzett az osztrák.

Borítókép: Sergio Pérez (Fotó: XPB)

További tartalmak