Musorujsag
Élő Eredmények
×

Carlos Sainz-exkluzív: Már közelebb vagyok a tőlem elvárt teljesítményhez

Carlos Sainz-exkluzív: Már közelebb vagyok a tőlem elvárt teljesítményhez

Boxutca/Ujvári Máté
A Ferrari versenyzőjével az M4 Sport riportere, Ujvári Máté beszélgetett.

Az évad nem úgy indult Carlos Sainz számára, ahogyan azt elvárták volna tőle, vagy ahogyan azt ő maga elvárta volna magától. Több hiba is becsúszott, de a sebesség sem volt meg igazán. Nem tudta olyan mesterien működésre bírni a Ferrarit, ahogyan márkatársa, Charles Leclerc. Aztán Kanadában majdnem letolta a pályáról az élen hajtó Max Verstappent, majd jött egy sokak által nem megérdemeltnek ítélt győzelem a Brit Nagydíjon, és ez már annak az előjele volt, amit például a Magyar Nagydíj időmérő edzésén is láttunk. A spanyol versenyző házon belül előrébb végzett, és ha nincs George Russell tökéletes köre, akkor a pole is az övé lehetett volna.

Az egyre jobb formában hajtó Carlos Sainzcal az M4 Sport riportere, Ujvári Máté beszélgetett a Magyar Nagydíj helyszínén.

Miért “Chili” a beceneved?
Nincs külön oka, de van egy teóriám. A barátaim egy este a kelleténél több alkoholt fogyasztottak, és néha a Carlos mellett Charlie-nak is hívtak, majd később Chili lett belőle. Carlos-Charlie-Chili. Nem értem, miért szólítottak így, de az biztos, hogy semmi köze a csípősséghez!

A Francia Nagydíj után félig üres vagy félig teli az a bizonyos pohár?
A futam után azt éreztem, félig üres. Közel voltam a legjobb háromhoz, és csalódott voltam, hogy végül nem állhattam fel a dobogóra. Ha a verseny előtt azt mondod, hogy pódiumért leszek harcban, nem hittem volna el, de remek tempót diktáltam és volt pár nagyszerű előzésem. Emiatt néhány nappal később már félig telinek éreztem a poharat, élveztem a futamot!

Carlos Sainz Sergio Pérezzel vív a 2022-es Francia Nagydíjon (Moy / XPB Images)

Még egy hasonló kérdés: a szezon felénél tartunk, 1 és 5 között hány pontot adnál az eddigi teljesítményedre?
Attól függ. A szezon eleje 5 vagy 6 pontos volt, most azonban már sokkal jobb formában vagyok. Még nem tartok ott, de közelebb vagyok már a 10-hez, és hozom a tőlem elvárt teljesítményt.

Azt kértem, hogy 1 és 5 között értékeld magad, de így is jó, értettük!
Igen, bocsánat!

Damon Hill nyilatkozott veled kapcsolatban a Francia Nagydíj után, olvastad?
Nem, de annyit elmondott, hogy rólam beszélt.

Azt mondta, hogy szerinte Carlos Sainz a Ferrari vezéregyénisége.
Nem is tudom… Értékelem a kedves szavakat, főleg egy olyan világbajnoktól, mint Damon. Mindig téma, hogy ki a vezér, és ki nem. A sajtó – és itt most nem rólatok beszélek, inkább általánosságban –   folyamatosan azt találgatja, ki az első számú versenyző a Ferrarinál, vagy ki a csapat vezére. Hagyjatok minket békén, tudjuk, mit csinálunk! Két remek versenyző van az istállónál, és a csapat is magas szinten teljesít. A Ferrari maga, mint márka, a vezér. Mattia nagyszerű csapatfőnök, a pilóták pedig a lehető legjobbjukat próbálják nyújtani, de az igazi vezér a Ferrari, ez a név áll mindenek felett. Mi ezzel a felfogással dolgozunk.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Damon azt is említette, hogy úgy érzi, többször veszed a bátorságot, és visszaszólsz a rádión a csapatnak, és ezt nem negatívumként értette!
Mindig aktív vagyok a rádión, az eddigi összes csapatomnál ez volt a helyzet. Minél többet beszélek, annál jobban érzem, hogy a csapat jól dolgozik, hiszen így folyamatosan egyeztetünk a stratégiáról. Tudni kell, hogy a Forma-1-ben a rádióüzenetek 1 százaléka kerül adásba. Ha azonban a Ferrarinál versenyzel, ez az arány megnő, és valamiért mindig a legpaprikásabb részleteket válogatják ki! Így próbálják növelni a show-t a televíziós közönség számára, de ha azt mondanám, hogy minden futamon majdnem minden körben elhangzik egy hasonló beszélgetés, már nem lenne olyan meglepő.

Az idei szezon során többször is beszéltél a nyomásról, én is kérdeztelek erről párszor az elmúlt hétvégéken. Hogy állsz most ehhez a témához?
Annyi tapasztalatom van már a nyomás kezelésével kapcsolatban, hogy a jelenség az életem részévé vált. Igazából már nem is érzékelem, mikor vagyok nyomás alatt, és mikor nem.

A Ferrarinál viszont nagyobb a nyomás, mint máshol.
Valóban, de ha hozzászoktál valamihez, már nem érzed. Igen, ott a nyomás rajtad, de mindig ott van.

További tartalmak