Musorujsag
Élő Eredmények

Sainz aggódik: alapvető probléma ronthatja a Ferrari esélyeit a rajtnál

Sainz aggódik: alapvető probléma ronthatja a Ferrari esélyeit a rajtnál

Sky Sports
Kulcsfontosságú lehet a rajt a délutáni Magyar Nagydíjon a Ferrari számára, ám Carlos Sainz elárulta, egy idén már aligha megoldható komoly gond hátráltathatja őket.

A viszonylag kevés előzési lehetőség miatt nem a legjobb a győzelemre pályázó Ferrari kiinduló helyzete a Magyar Nagydíjon. Carlos Sainz a piszkosabb (bár az esőzések miatt talán ez most nem lényeges szempont) páros oldalról, Charles Leclerc pedig közvetlenül a brit mögül próbálja majd támadni George Russellt a rajtnál, tudva azt, hogy az első méterek akár a végeredményről is dönthetnek.

Tavaly is így volt, amikor Sebastian Vettel hiába tűnt egy kicsivel gyorsabbnak az Aston Martinnal, Esteban Ocon az egész versenyen meg tudta tartani a korán ölébe hullt vezető pozíciót, és győzelemre vezette az Alpine-t

Carlos Sainz elismerte, meghatározó lehet a rajtjuk, ám úgy érzi, hátrányból várják. „A rajt fontos lesz, de az is tény, hogy a Mercedes ellen kell jól rajtolnunk, akik nagyon jól szoktak rajtolni, míg mi nem feltétlenül vagyunk jók ebben egy bizonyos probléma miatt. De ha sikerül a rajt és a stratégia is összejön, akkor a rendelkezésünkre álló tempóval még így is nyerhetünk.”

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Ami a rajtgondokat illeti, felfedte, egy egész évben meglévő, és idén már megoldhatatlan problémáról van szó, ami egyfajta lutrivá teszi az indulásaikat.

„Vannak bizonyos alapvető gondok idén, amiktől egyszerűen nem tudunk megszabadulni. Tudjuk, hogy ezen a következő évre dolgoznunk kell, idén pedig abból igyekszünk kihozni a legtöbbet, amink van. Egyes rajtjaink igazán jók, mások a határon vannak. Remélem, a mostani a jó fajtából való lesz.”

A kérdésre, mi áll a probléma hátterében, Sainz nem sokat árult el. „Nem fogok részleteket elárulni, de valami alapvető dologról van szó az autóval kapcsolatban.”

Carlos Sainz (Moy / XPB Images)

A Ferrari a Francia Nagydíjon a partnercsapataival együtt egy új kuplungot vetett be annak érdekében, hogy megoldódjon a rajtprobléma, mely idén Sainz mellett az Alfa Romeo versenyzőinél is több pozícióvesztéshez vezetett a futamok elején.

Valtteri Bottas Le Castellet-ben arról beszélt, hogy a gond inkább a kisebb tapadással rendelkező pályákon (rossz ómen a lemosott Hungaroringre?) jön elő. „A fő gyenge pontot a rázkódás jelenti. Ahol kicsi a tapadás, nem engedheted annyira mélyre a kuplungot, egy kicsit jobban kell csúsztatnod, és ilyenkor nagyobb az oszcilláció. Ez következetlenné teszi a kuplung fogását és az indulást” – magyarázta.

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: XPB)

További tartalmak