Musorujsag
Élő Eredmények
×

Russell már sajnálja Leclerc-t a Ferrari-bakik miatt

Russell már sajnálja Leclerc-t a Ferrari-bakik miatt

Sky Sports, F1
Együtt tud érezni George Russell Charles Leclerc-rel, a Ferrari által tálcán kínált lehetőségekkel viszont örömmel él.

Franciaország után Magyarországon is kettős dobogót ért el a Mercedes csapata. A futamuk ismét megerősítette, hogy az autójuk egyre versenyképesebb. A két 2-3. helyezésükben ugyanakkor van egy közös pont: a Ferrari mindkét alkalommal hiányzott a legjobb háromból, és csak az elkerülhető hibáikkal engedték maguk elé a Mercedest.

Míg Le Castellet-ben Charles Leclerc hibázott a futam első felében, addig a Hungaroringen a Ferrari boxfala hozott furcsa döntéseket. Idén már nem először történt meg. És nem ez volt első alkalom, hogy Leclerc-t vezető pozícióban érik utol ezek a végzetes hibák. Franciaországban is az élen állt, amikor kicsúszott, Barcelonában és Bakuban is ő vezetett, amikor jött a motorhibája, de Monacóban és Silverstone-ban is ő állt az élen, amikor csapata meghozta a taktikai döntést, amivel még a dobogóról is lecsúszott.

George Russell és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

A Magyar Nagydíjon harmadikként célba érő George Russell a sajtózónában külön odasétált Leclerc-hez az egyik interjúja alatt, és a vállát megveregetve mondta neki: „Balszerencse!” Később elárulta, már igazán sajnálja a monacóit.

„Sajnálom Charles-t, mert egész évben kiváló munkát végzett. De ilyen a versenyzés. Mi csapatként most profitáltunk ebből”

– mondta.

Hozzátette, számára is érthetetlen, hogy a Ferrari miért adott kemény gumit Leclerc-nek a második kiállásakor a hűvös időben, amikor egyértelmű volt, hogy azt a keveréket képtelenség lesz munkára bírni. „A Ferrari kemény gumira váltott, ami egy kissé furcsa volt, mert ennyire hideg időben esély sem volt arra, hogy a kemény működjön.”

Mint megerősítette, a Mercedesnél náluk nem is volt opció a kemény gumi használata a versenyen.

Habár az újabb kettős dobogót nagy eredménynek véli, Russell hangsúlyozta, ez nem feltétlenül annak a jele, hogy már teljesen felzárkóztak a Red Bullra és a Ferrarira. „Charles és Max a nyers tempó tekintetében egyszerűen fölényben van. A Red Bull csak körözgetett. Max és én hasonló taktikán voltunk, szóval meg kell vizsgálnunk, hol voltak gyorsabbak nálunk. Úgy másfél-két tizeddel gyorsabb volt nálam körönként.”

„Max és a Red Bull pedig hétvégéről hétvégére erős. Láttuk az utóbbi pár versenyhétvégén, csak hazahozzák az autót és felszedegetik a morzsákat.”

Charles Leclerc és George Russell (Fotó: XPB)

Ebből a szempontból nem kesergett túlzottan, hogy pole-szerzőként nem tudott nyerni vasárnap. „Amikor a pole-ból rajtolsz, minden eredmény csalódás, ami nem győzelem. De Max és a Red Bull igazán klassz munkát végeztek” – ismerte el.

Azért hozzátette: „Nem kérdés, hogy javulunk. Csapatként az év elején egy perc hátrányban értünk célba a győzteshez képest, most az utóbbi versenyeken ez tíz másodperc volt. Ha ezen az úton megyünk tovább, esélyesek lehetünk.”

Russell azt is elismerte, hogy a Mercedes Spától az FIA „segítségére” is számít. Szerinte az ott érvénybe lépő padlólemezekkel kapcsolatos szigorítások visszavethetik két riválisukat, és mivel rájuk nem lesznek hatással, ez tovább csökkentheti a hátrányukat.

Borítókép: Charles Leclerc és George Russell (Fotó: XPB)

További tartalmak