Musorujsag
Élő Eredmények

Már a motorsport világtanács előtt vannak a 2026-os motorszabályok

Már a motorsport világtanács előtt vannak a 2026-os motorszabályok

Twitter
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Mohammed ben Szulajem megerősítette, már a motorsport világtanács elé kerültek a 2026-os motorszabályok, melyek bejelentését korábban már elnapolták.

Az érdekelt felek jó ideje egyeztetnek már a 2026-os motorszabályokról, melyek a hírek szerint az Audit és a Porschét is a királykategóriába csábíthatják (hogy a két német márka beszáll, azt több megbízható forrás is biztosra veszi, ahogyan azt is, hogy az utóbbi minden valószínűség szerint a Red Bull partnere lesz).

Ami a lehetséges változtatásokat illeti, a vezetők állítólag már eldöntötték, hogy 2026-ra elhagyják a drága és bonyolult MGU-H-t, valamint olcsóbbá és fenntarthatóbbá teszik az erőforrásokat. 2030-ra pedig teljes szén-dioxid-semlegességet akarnak elérni.

Az FIA az eredeti tervek szerint nyár elején véglegesítette volna a szabályokat, ezt követően pedig a két német márka hivatalosan is bejelentette volna érkezését (a Porsche állítólag a Red Bull Ringen akarta megtenni ezt), ezt azonban el kellett napolniuk, a szövetség ugyanis eltolta a szabályok véglegesítését. Konkrét új időpontról nem érkeztek hírek.

Mohammed bin Szulajm (Fotó: XPB)

Úgy tűnik, az ügyben nemrég sikerült áttörést elérni, és közelebb kerülhettünk a várva-várt bejelentéshez, az FIA elnöke ugyanis szerda délután egy rövid közleményben tudatta a nyilvánossággal, 18 havi munka után a szabályok a motorsport világtanács elé kerültek.

Ott pedig az illetékesek már tárgyalnak is arról, ennek a folyamatnak a végén pedig megtörténhet a véglegesítés is. „Az elmúlt 18 hónapban az FIA tisztségviselői keményen dolgoztak az összes érdekelt féllel, hogy új, izgalmas motorszabályokat alkossanak az F1 számára. A WMSC most vizsgálja ezeket a szabályokat” – írta közösségi oldalán.

„Büszke vagyok az erőfeszítéseikre, ezek ugyanis új belépőket vonzhatnak és még versenyképesebbé tehetik a mezőnyt” – tette hozzá bizakodva, és erősen utalva arra, hogy 2026-ban valóban növekedni fog a gyártók száma (a hírek szerint a németek mellett a Honda is gondolkodik a visszatérésen).

Fotó: XPB
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak