Musorujsag
Élő Eredmények
×

Binotto köti az ebet a karóhoz a stratégiai csapatát illetően

Binotto köti az ebet a karóhoz a stratégiai csapatát illetően

Autosport
„Nem érzem gyengeségünknek ezt a területet.”

A Ferrari csapatfőnöke az év elején a győzelmeket tűzte ki elsődleges célként, és a nyári szünethez érkezvén valóban úgy tűnik, hogy bár nagyon erősen indítottak, néhány győzelmen túl más babér lehetséges, hogy nem terem számukra idén.

Először Carlos Sainz nem nagyon akart megbarátkozni az autójával, majd az autó hagyta cserben a csapatot olykor, de ezzel együtt jöttek Charles Leclerc hibái is – és ha még ez nem lenne elég: sok bírálatot kap a csapat a stratégiája miatt is.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Mattia Binottót sokan támadják emiatt, pláne a Magyar Nagydíj után, ahol feltették a kemény keveréket, noha más csapatok szenvedéséből már láthatták volna, nem fog működni. Nem is működött, olyannyira nem, hogy Leclerc úgy is prédává vált, hogy Max Verstappen egyik előzése után megperdült, de aztán jött és újra levadászta a Ferrarit. És megnyerte a versenyt is, ami 80 pontos előnyt jelent számára a bajnokságban.

A csapatvezetővel kapcsolatban már az a pletyka is szárnyra kelt, hogy a nyári szünetben meneszthetik, ő azonban, ahogy egyébként a Schumacher-érában ez működött is: úgy véli, a legnagyobb nehézségek között kell egymást védve kitartani – és fejlődni.

Michael Schumacher a csapatával ünnepel – voltak nehéz idők, de összezártak és végül címeket nyertek (Fotó: XPB)

Úgy vélem, mindig van mód arra, hogy fejlesszünk magunkon” – mondta Binotto az Autosportnak adott interjújában. „Nem leszel tökéletes és nem is lehetsz az. Szóval semmi kétség, fejlesztenünk kell az aero csomagon, az erőforrásunkon, a stratégiánkon és sok minden máson is.”

„De azt is gondolom, hogy remek stratégiai csapatunk van és nem érzem gyengeségünknek ezt a területet”

– elemezte a helyzetet Binotto, aki rámutatott, hogy a Mercedest senki nem bírálta, amiért nem hozták ki Hamiltont a bokszba az Abu-dzabi Nagydjon, hogy ő is lágy gumikon induljon csatába az utolsó körben.

Kívülről nézve, igen, Max megnyerte a világbajnokságot így. De Max mindig az ellenkezőjét tette volna. Ha előrébb került volna (amennyiben Hamilton kiáll), akkor hogyan fejezte volna be a versenyt? Nem tudjuk.

Mindezt a Silverstone-i eset kapcsán hozta fel a csapatfőnök, ahol ahogyan Hamilton a bajnoki döntőn, az élen vezetve nem jött be friss abroncsokért, úgy Leclerc-t sem hívták ki az első helyről a biztonsági autó alatt. A Ferrari azonban ezzel eljátszotta Leclerc győzelmi esélyét, aki bár óriásit küzdött, de csak a negyedik helyen futott célba.

„Szóval, ha Silverstone-ban Charles bejött volna és Lewis kint marad, hogyan alakult volna a verseny? Nem tudom.”

Lewis Hamilton és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Még utólag sem tudom, hogy mi a válasz. De senki nem vitatja a Mercedes akkori döntését.

Mindenki azt érzi, hogy valahogy vitatnia kell azt, hogyan döntöttünk Silverstone-ban” – neheztel a Ferrarit folyton kritizálókra Binotto.

Borítókép: Mattia Binotto (Fotó: Ferrari)

További tartalmak