Musorujsag
Élő Eredmények
×

Binotto: Motorok terén 25 éve nem fejlődtünk akkorát, mint 2022-ben

Binotto: Motorok terén 25 éve nem fejlődtünk akkorát, mint 2022-ben

Autosport
A Ferrari csapatvezetője, Mattia Binotto kijelentette, az istálló 2022-re elért, erőforrással kapcsolatos fejlesztései a legkomolyabbak voltak, amit az előző huszonöt évben elértek a királykategórián belül.

Számos nehéz év után a Ferrari az idei szezonban visszatért az élmezőnybe, és bár műszaki és taktikai hibák miatt számos győzelmet buktak, minden hétvégének úgy vágnak neki, hogy ha tökéletesen teljesítenek, megszerezhetik a huszonöt pontot – erre pedig jó ideje nem volt már példa. Előrelépésük egyik kulcsa a motorfejlesztés volt.

A vörösök ugyanis 2022 előtt be tudták hozni lemaradásukat a rivális motorszállítókkal (a Mercedesszel, a Renault-val és a Red Bull/Hondával) szemben. Ez a lépés nagyobb volt, mint amit a csapatvezető, Mattia Binotto eddigi pályafutása során látott.

„Az erőforrásokkal kapcsolatban némileg tisztábban látunk, mert tudtuk, hol tartunk a fejlesztésekkel és a szabályok is stabilak voltak” – kezdte a szakember. „Komoly célokat tűztünk ki, és amit láttam, amennyit fejleszteni tudtunk 2022-re, olyat a Maranellóban eltöltött 25 évem alatt én még sosem tapasztaltam” – tette hozzá.

Mattia Binotto (Fotó: XPB)

„Ez is azt mutatja, hogy a csapat milyen jó teljesítményre képes. Szóval az erőforrást illetően nagyszerűen dolgoztunk” – folytatta Binotto, akitől azt is megkérdezték, a műszaki hibák összefüggnek-e azzal, hogy túlságosan is a teljesítményre összpontosítottak a fejlesztés során.

„Nem tudom túlzásba vittük-e, hiszen a teljesítményt sosem lehet eléggé erőltetni. Természetesen ezt helyeztük előtérbe a megbízhatósággal szemben. Mit is jelent ez? Talán azt, hogy kevés volt a homologizációs tervünk. De az eredményt a korlátozások is befolyásolták, például a futópaddal kapcsolatosak. Ha nincs korlátozás, akkor egyszerűen csak megsokszorozod a teljesítményt és a futópados tesztek óraszámát a megbízhatóság érdekében” – magyarázta.

„De a korlátozások korában döntenünk kellett. Nem kétséges, hogy a teljesítmény tekintetében feszítettük a húrt. De tudtuk, hogy nagyon fontos lesz ledolgozni a lemaradást a fejlesztések befagyasztása előtt. A megbízhatóságot később is lehet még javítani” – tette hozzá, majd jelezte, az új problémák felbukkanása egy normális folyamat része a szezon során.

Olyan meghibásodásokat tapasztaltunk a versenypályán, amelyek nem teljesen ismeretlen problémák a tesztpadhoz képest, hanem inkább olyanok, melyek egészen egyszerűen azért léptek fel, mert tapasztalatlanok vagyunk még ezzel az új projekttel kapcsolatban. A versenypálya sajátosságainak köszönhetően idővel megtanulod, milyen a csomagod a tesztpadhoz képest. Erre számítani lehet. Nem vagyok teljesen meglepve” – zárta gondolatát.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak