A 2020-as szezon végén úgy tűnt, lezárult Kevin Magnussen F1-es pályafutása, a Haastól távozni kényszerülő dán ugyanis nem jutott egyezségre más istállóval (elmondása szerint egy ajánlatot ő maga utasított vissza), és jelezte, idővel más kategóriákban akar új kihívások után nézni. Egy évvel később azonban nem várt lehetőséghez jutott.
Miután az amerikai csapat menesztette Nyikita Mazepint, a vezetőség őt kereste fel azzal, töltse be a megüresedő versenyzői ülést. Magnussen elfogadta az ajánlatot, visszatérésével pedig lenyűgözte a közvéleményt, hiszen azonnal versenyképes szinten teljesített.
Nemrég őszintén beszélt a visszatérésről, és arról, hogy bár boldogan elvolt királykategória nélkül, néha fájt neki, hogy otthonról kell néznie a futamokat, ezért megtisztelőnek érzi, hogy újra a mezőny tagja lehet. „Boldog voltam, hogy megvolt az életem az F1-en kívül is” – mondta a királykategória hivatalos oldalának adott nyilatkozatában.
„Továbbra is versenyeztem, több szériában is versenyeztem. Apám csapattársaként részt vettem a Le Mans-i 24 óráson, ami nagyon szórakoztató volt. Versenyeztem az IndyCarban, versenyeztem sportautókkal Daytonában, és jól éreztem magam. Nem hiányzott az F1” – ismerte el.
„De amikor néztem a versenyeket, az egy kicsit fájt. Fájt, hogy tudtam, hogy többé már nem versenyezhetek ott. Ha egyszer végleg visszavonulok majd, hiányozni fognak ezek az autók és ezek a versenyek. Szerintem hatalmas kiváltság, hogy itt lehetek, a tavalyi év pedig rávilágított arra, mekkora kiváltság. Ha egyszer elveszíted ezt, majd visszaszerzed, akkor tudni fogod, hogy nagyon jó dolog F1-es versenyzőnek lenni” – emelte ki.
A Haas többször kiemelte, Magnussen mellett tapasztalta és a csapat ismerete volt a legjobb indok. Azt, hogy bíznak benne és kíváncsiak a véleményére, jól mutatja, hogy a nyári szünet előtt ő kapta meg az újításokat, hogy összevesse őket a korábbi specifikációkkal. Ezekkel kapcsolatban elmondta, egyelőre óvatos a visszajelzésekkel, hiszen idő kell, míg minden a helyére kerül.
„Nagyobb teljesítményt remélek, de az ilyen fejlesztések esetében néha időbe telik, amíg megérted az autó karakterisztikáját valamint a különbségeket, miközben valóban kiaknázod az autóban rejlő teljes potenciált. Az egész szezon során futtatott autó esetében is azt láttuk, hogy folyamatosan egyre jobb és jobb teljesítményt tudunk kihozni belőle” – zárta gondolatát a dán, aki az első tizenhárom futam alatt huszonkét pontot gyűjtött, amivel jelenleg tizenegyedik a tabellán.