Musorujsag
Élő Eredmények
×

Szabadedzéseket kap a Haastól Schumacher egyik potenciális utódjelöltje

Szabadedzéseket kap a Haastól Schumacher egyik potenciális utódjelöltje

Haas
A Ferrari kérésére két szabadedzésen is lehetőséget biztosít a Haas Antonio Giovinazzinak a szezon hátralévő részében. Bevetése Mick Schumacher jövője szempontjából is felvethet kérdéseket.

A Haas hétfőn jelentette be, hogy az Alfa Romeo korábbi versenyzőjét két nagydíjhétvégén is autóba fogja ültetni a Belgiumban újrainduló szezon második felében. Antonio Giovinazzinak először hazájában, az Olasz Nagydíjon lesz lehetősége kipróbálni egy 2022-es autót, majd a monzai gyakorlást még egy további első pénteki szabadedzés fogja követni Austinban.

Az amerikai csapat külön kiemelte, hogy Giovinazzi szabadedzéseken való részvételére partnerük, az olaszt idén tartalékversenyzőként foglalkoztató Ferrari kérésére kerül sor. Az egyik alkalommal Kevin Magnussen, a másik alkalommal Mick Schumacher fogja átadni neki az autóját egy órára.

„Örömmel köszöntjük újra Antonio Giovinazzit a csapatunknál két első szabadedzés erejéig” – nyilatkozta Günther Steiner csapatfőnök, arra célozva, hogy a versenyző 5 éve már teljesített náluk szabadedzéseket, mielőtt az Sauber/Alfa Romeo szerződtette volna.

„A Ferrari szerette volna, ha Antonio kapna némi időt egy aktuális F1-es autóban egy versenyhétvégén, és mi természetesen boldogan segítünk ebben.”

„Élveztük a 2017-es hasonló helyzetet Antonióval és a Ferrarival. A különbség most az, hogy most már tapasztalt versenyző, aki három szezont töltött a Forma–1-ben, és a visszajelzései is mások lesznek Olaszországban és Amerikában. Várom, hogy újra láthassam Antoniót, és újra köztünk legyen a paddockban” – tette hozzá Steiner.

Anotnio Giovinazzi a Haas színeiben 2017-ben (Fotó: XPB)

Giovinazzi az Alfa Romeónál töltött időszaka során összesen 62 F1-es versenyen vett részt. Idén a versenyhétvégék felén a Ferrari hivatalos tartalékversenyzője (Mick Schumacher mellett), emellett pedig a Forma–E-ben versenyzett, szerény eredményekkel, pontszerzés nélkül zárta az idényét. A folytatás számára az elektromos szériában erősen kérdéses, abból viszont sosem csinált titkot, hogy visszatérne az F1-be. Éppen a Haasszal hozták őt összefüggésbe.

„Örülök az esélynek, hogy újra egy hivatalos F1-es eseményen vezethetek. A szimulátoros vezetés mellett fontos a valódi autó tesztelése is, és már alig várom, hogy újra sisakot ölthessek. Ezzel lehetőségem nyílik az új generációs autókkal való megismerkedésre, és ez a legjobb arra az esetre, ha tartalékversenyzőként szükség lenne rám”

– mondta Giovinazzi.

„Olyan izgalmas és kihívást jelentő pályákon vezetni, mint Monza és a COTA, csak még borzongatóbb érzés lesz. Köszönet a Haasnak és a Ferrarinak! Nagyon várom már, hogy segíthessek a csapatnak, amely már 2017-ben is számított rám.”

Noha az F1-es csapatoknak 2022-ben kötelező legalább két szabadedzésen fiatal versenyzőket autóba ültetniük, Giovinazzi mostani bevetései nem fognak e két alkalomba számítani. És nem azért, mert az olasz már 28 éves, hanem azért, mert efféle gyakorlási lehetőségeket csak olyan versenyzők kaphatnak, akik legfeljebb két F1-es versenyen álltak rajthoz pályafutásuk során. A Haasnak tehát a monzai és austini Giovinazzi-teszt mellett még további két alkalommal kell félreállítania az aktív versenyzőit. Fiatal versenyzőként várhatóan Pietro Fittipaldi tartalékversenyző kap majd tőlük szabadedzéseket.

Mick Schumacher (Fotó: Haas/LAT)

Giovinazzi bevetése érdekes kérdést vet fel. Miközben Kevin Magnussen két évre írt alá a Haasszal, Mick Schumacher sorsa még bizonytalan, és mivel nem úgy fest, hogy tökéletes a harmónia közte és Günther Steiner között, nem zárható ki a német távozása. Giovinazzi pedig az egyik lehetséges utódjelölt lehet.

A közvetlen összevetésük már csak emiatt is érdekesnek ígérkezik. A Haasszal egyébként a korábbi Alfa-versenyző mellett Nico Hülkenberget is hírbe hozták már.

A Ferrarinak van beleszólása a Haas jövő évi ülésének sorsába, igaz, Steiner az első félévben egy interjúban kijelentette, nem pusztán a maranellóiakon fog múlni, hogy kit tesznek Magnussen csapattársává a következő idényben, vagyis a vörösöknek nincs meg az a joga, ami korábban az Alfa Romeónál volt: a versenyzőfelállásukról ők dönthetnek Gene Haas tulajdonossal.

Borítókép: Antonio Giovinazzi (Fotó: XPB)

További tartalmak