Musorujsag
Élő Eredmények
×

A mai Aston Martin a korai Red Bullt idézi a kulcsemberük szerint

A mai Aston Martin a korai Red Bullt idézi a kulcsemberük szerint

Aston Martin
A Red Bull élcsapattá válásának hajnalára emlékezteti az Aston Martin mostani helyzete Dan Fallowst, aki idén csatlakozott a zöldekhez a bikásoktól, hogy emelkedő pályára állítsa őket.

Nem kevés vitát és még pereskedést is eredményezett a múlt évben a Red Bull és az Aston Martin között, hogy előbbi csapat aerodinamikai részlegének vezetője, Dan Fallows az érvényes szerződése ellenére aláírt a silverstone-i riválishoz, ahol a technikai igazgatói pozícióval csábították. A feleknek végül sikerült peren kívül megegyezniük: az Adrian Newey egyik korábbi kulcsemberének számító szakember 9 hónap kényszerszünet után idén áprilisban állhatott hivatalosan munkába az Aston Martinnál.

A csapata honlapján megjelent interjúban Fallows most először nyilatkozott az érkezése óta, és az átszerződésének körülményeiről elmondta: „Igazán kínos volt. Főleg amikor a barátaid küldözgetik a linkeket cikkekről, amik rólad szólnak. Sosem érdekelt ez az oldal. Nem a nyilvánosság miatt vagyok itt, engem az érdekel, hogy gyors autókat készítsek.”

Fallows 2002-től erősítette a Jaguar csapatát, és jelen volt, amikor a Red Bull 2004-ben átvette azt. Habár a tényleges kezdetekkor nem volt ott, hiszen a Dallarához tett kitérőt, 2006-ban, vagyis a csapat második évében visszatért a Red Bullhoz, majd kulcsszerepet vállalt abban az építkezésben, aminek eredménye a 2010 és 2013 közötti dominancia lett.

Elmondása szerint most mindaz, amit az Aston Martinnál tapasztal, az akkori építkezés folyamatára emlékezteti őt.

„A Red Bullnál a legizgalmasabb az útban az volt, amikor a csapat átalakult a Jaguarból. Egy kis csapat volt, nagyon korlátozott költségvetéssel, és hirtelen sok pénze lett, több forrása, technikai ereje. Láttam növekedni a csapatot, a része voltam ennek, része a sikernek, annak, hogy az út során hibákat követtünk el és tanultunk belőlük, és ez hihetetlenül izgalmas volt. Ami jelenleg az Aston Martinnál történik, azt nagyon hasonlónak érzem ahhoz, ami akkoriban a Red Bullnál zajlott.”

A Red Bull és a kezdetek: egy 2004-es teszt a már REd Bull-színekre festett Jaguarral (Fotó: XPB)

Reményei szerint nemcsak a mostani helyzet, hanem a folytatás is hasonló lesz. A Red Bulltól való távozásának ugyanis éppen ez volt a legfőbb oka. „A pályafutásomban a legnagyobb megelégedést azok az idők jelentették, amikor egy kihívással szembesültem, és le kellett küzdenem ezt az akadályt. De nemcsak a puszta kihívás, hanem annak lehetősége, hogy része legyél annak, ahogyan valami szerényből valami látványos lesz. Komolyak az Aston Martin céljai. Lawrence Stroll-lal a csúcson, lefelé az egész csapaton át.”

„Hihetetlenül izgalmas, hogy felkértek, csatlakozzak a csapat ezen útjához, de az is, hogy megadják a forrásokat nekem. Hihetetlenül izgalmas, amikor valaki ennyire bízik benned, amikor lényegében azt mondják: itt egy F1-es csapat, alakítsd, ahogyan akarod, szerezd meg az embereket, akiket akarsz, vezesd, ahogyan akarod, tedd sikeressé, tedd le a névjegyed!”

„Azért vállaltam ezt a kihívást, mert úgy éreztem, bizonyos dolgokat másképp is lehetne csinálni. Nem úgy akarjuk csinálni, ahogy a Red Bull, a Mercedes vagy a Ferrari. Elő akarunk állni egy jobb módszerrel, az Aston Martin-módszerrel.”

 

Állítja, semmi köze a „zöld Red Bullhoz”

Fallows nemcsak az átszerződése körülményeivel került a reflektorfénybe, idén tavasszal azzal is rá irányult a figyelem, hogy a Spanyol Nagydíjon az Aston Martin bevetett egy olyan új B-autót, melynek oldaldoboza, padlólemeze és hátsó kialakítása kísértetiesen hasonlított volt csapatáéra, a Red Bulléra. Meg is gyanúsították, hogy információkat lopott Milton Keynesből, ám megerősítette, amit akkor az Aston Martin is: az új csomaghoz semmi köze nem volt.

„A fejlesztéseket már megtervezték azelőtt, hogy én megérkeztem volna. Teljesen megértem, miért tette ezt a csapat. Az autójukhoz kezdettől kétféle koncepciót terveztek, már egészen korán érzékelték, hogy rossz irányt választottak. A váltásról szóló döntés valójában segített nekem gyorsabban felvenni a ritmust, mert a Spanyol Nagydíjon bevetett koncepciót jobban ismertem, mint az azt megelőzőt.”

Dan Fallows (Fotó: Red Bull) Dan Fallows (Fotó: Red Bull)

Azt azért elismerte, hogy a Red Bulltól értékes tudást hozott magával, így bennfentes információkkal rendelkezik a mezőny legjobb autójáról, az RB18-asról is. „Az aerodinamikai munka felét már elvégezték, amire távoztam. Egészen jól ismerem, hogy mit csináltak és hogyan viszonyultak dolgokhoz.”

Hozzátette, azt is érezte, hogy az Aston Martin első koncepciója nem lett telitalálat. „Nem állítom, hogy amikor megláttam az AM22-t, egyből tudtam, hogy nem lesz gyors, de azt gondoltam, hogy kihívás lesz elérni vele azt a teljesítményt, amit a Red Bull vett célba az ő autókoncepciójával. Kíváncsian vártam, hogy milyen gondolat állhatott az AM22-es mögött, de mire megérkeztem, a csapat már úgy döntött, hogy egy másik tervezési irányt kell követnie” – magyarázta.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak