Musorujsag
Élő Eredmények
×

Magukat golyózták ki a Q3-ból a riválisoknak bedőlő Vettelék

Magukat golyózták ki a Q3-ból a riválisoknak bedőlő Vettelék

Motorsport-Magazin, F1-Insider
Csőbe húzták az ellenfelek az Aston Martint, és ezúttal Sebastian Vettel sem hallgatott a megérzésére. Orosz rulett volt száraz pályás gumikra váltaniuk, és ki is ejtették magukat vele a Q3-ból.

Egy eső után száradó pályán időmérőt futni mindig lutri. Szombaton Szingapúrban is vizes körülmények között rajtolt a kvalifikáció, ám annak közepére már volt annyira száraz az aszfalt, hogy a versenyzők és csapatok elkezdjenek azon gondolkodni, átváltsanak-e köztes esőgumiról száraz pályás abroncsra. A Q2-ben az Aston Martin volt a vállalkozó szellemű csapat: Lance Strollt és Sebastian Vettelt is lágy keveréken küldték ki a hajrára. A kanadai akkor a 8., csapattársa a 10. helyen állt éppen, tehát mindketten továbbjutók voltak.

A két versenyző sokat csúszkált, Vettel a bukóteret is megjárta, és bár remélhették, hogy az utolsó körükre tapad annyira a pálya, hogy javítani tudjanak, végül mindketten kicsúsztak az első tízből. Stroll a 12., Vettel a 14. helyről fog rajtolni vasárnap. Bánva, hogy megpróbálták… Rajtuk kívül egyébként még Csou Kuan-jü tette ugyanezt, ő is kiesett, 15. ett.

„Nehéz döntés volt, és én nem is voltam biztos a dolgunkban, amikor felrakták a slickeket. Egy kissé túl agresszívek voltunk, és túl korán váltottunk száraz gumikra. A pálya még nem állt rá készen teljesen. Nem sokon múlt, és akár be is jöhetett volna, de már a kivezető körön világossá vált, hogy rossz döntés volt. Akkor már túl késő volt”

– ismerte el Vettel, aki éppen akkor szakított félbe egy kört a köztes gumin, amikor még lehetőség volt kerékcserére hívni, majd két gyorskörre visszaküldeni.

A négyszeres bajnok elismerte, kissé beugratta őket az ellenfelek rádiózása. Charles Leclerc nem sokkal előtte előbb közölte a Ferrarival, hogy még túl kockázatosnak érzi a váltást, majd jelezte, hogy slickeket kér. Amikor azonban a boxba hajtott, egy új köztes esőgumi került az autójára.

„Ezt látva természetesen mi sem akartunk lemaradni a vonatról” – mondta Vettel arra utalva, hogy több csapat is készítette már a slickeket.

Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

A kerékcserék kavalkádja végül másképp alakult, mint arra az Aston számított: a legtöbben Leclerc-hez hasonlóan köztes gumikat kaptak. „A megérzésem az köztes gumit súgta” – mondta. Vettel is, aki hamar szembesült azzal, hogy hallgatnia kellett volna a belső hangra. „Utólag azt mondom, erősebben érveltem volna a köztes gumi mellett. Közösen hoztuk meg a döntést. De a végén mindig könnyű megmondani, hogy túl korai volt. A köztes gumik jelentették volna a biztonságos választást. Ilyen körülmények között szerintem elég jók lettünk volna a Q3-ba kerüléshez” – sajnálkozott a német.

Miután már nem volt visszaút, Vettel próbálta a legjobbat kihozni a helyzetből. A kicsúszása is ennek volt köszönhető.

„Tudtam, hogy nehéz lesz a vizes részeken nem túl sok időt veszteni, ezért a száraz szakaszokon rendkívül agresszíven támadtam, és egy kicsit túl agresszív voltam a fékezéssel. Az első kerekek sem voltak még elég melegek”

– magyarázta a négyszeres bajnok.

Az Aston Martin ezzel újra a szokásos csapdájában találta magát: hiába ígérkezik jobbnak a versenytempójuk, rossz rajthelyről indulnak, és valahogy előrébb kell verekedniük magukat. „Nehéz lesz onnan hátulról, a senki földjéről. De meglátjuk. Talán esni fog” – mondta az ötszörös szingapúri győztes.

Borítókép: Sebastian Vettel (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak