Musorujsag
Élő Eredmények

Leclerc szerint minden adott volt a győzelemhez – a rajtot leszámítva…

Leclerc szerint minden adott volt a győzelemhez – a rajtot leszámítva…

F1
A tempó és a hibátlan teljesítmény is megvolt, csak a rajt hibádzott – Charles Leclerc szerint ez döntött a győzelem sorsáról Szingapúrban.

Csak nem akar ez összejönni Charles Leclerc-nek. A legutóbb Ausztriában nyerő ferraris minden egyes hétvégén elmondja, amikor pole pozíciót szerez, hogy be akarja fejezni a munkát vasárnap, és végre tiszta, hibátlan versenyt teljesítene, de valami mindig közé és a győzelem közé áll. Pedig ezúttal nem is Max Verstappen, hanem „csak” az élete versenyét futó Sergio Pérez volt az ellenfele.

Kettejük csatája tulajdonképpen már a rajtnál eldőlt: Pérez elgyalogolt a kerekek kipörgése miatt lassabb Ferrari mellett a célegyenes végén, és onnantól kontrollálni tudta a versenyt, így Leclerc-nek ugyanaz jutott Szingapúrban, ami 2019-ben: a csalódás a szombati részsiker után.

Charles Leclerc és Sergio Pérez (Fotó: XPB)

„Nem, minden verseny más. De a frusztráltság megvan” – felelte, amikor arról kérdezték, ugyanazt érzi-e, mint három éve. „A versenytempónk nagyon jó volt ma, de sajnos volt egy rossz rajtunk, és attól a pillanattól lépéshátrányban voltunk. Próbáltam komoly nyomást gyakorolni Checóra, de elég gyorsan túlmelegíted a gumikat, és onnantól visszaesel egy kicsit. Nehéz volt tehát végig Checo nyomában maradni.”

„A teljesítmény megvolt, szerintem helyes döntéseket hoztunk, és ez az, amit a hétvége előtt mondtam. Arra akarom használni ezt az utolsó pár versenyt, hogy javítsunk a versenyek kivitelezésén. Úgy érzem, ezen a hétvégén előreléptünk. Még javulhatunk, de ez jó irány, és ennek örülök. De természetesen frusztrál ez az újabb második hely.”

Hogy mitől volt rossz a rajtja, arra még nem tudott pontos magyarázatot. „Nem tudom még, hogy én voltam-e az, aki valamit rosszul csinált, vagy valami más volt. Ki kell még elemezni. Annyit éreztem, hogy kipörögnek a kerekeim, és elvesztettem. Aztán láttam, hogy Checónak elképesztő volt a rajtja.”

Tekintve, hogy korábban Carlos Sainz azt mondta, a Ferrarinak egész évben van egy bizonyos gondja a rajtokkal, és Leclerc-ék már a szintén esős Imolában sem indultak a legjobban, felmerült, talán ez egyfajta tendencia náluk. „A pályán elfoglalt hely nagyon fontos Szingapúrban, és a tempónk jó volt. De a mi felelősségünk jól rajtolni, és a Red Bull jobb volt nálunk ebben. Viszont nem gondolnám, hogy ez egy tendencia. Carlos nagyszerűen rajtolt ma. Meg fogjuk vizsgálni ezt” – fogalmazott Leclerc.

Charles Leclerc és Sergio Pérez (Fotó: XPB)

Miután a rajtnál hátrányba került, a folytatásban neki kellett kapaszkodnia. A verseny elején közel is tudott maradni Pérezhez, aztán idővel minden újraindulás után lemaradt. A hajrában, amikor mindenki slickeken volt, úgy tűnt, Leclerc levadászhatja Pérezt. Nagyon szorongatta, nagyon közel került a támadáshoz, de végül nem jött össze, majd pár kisebb hiba után a Red Bull-os újra leszakította.

„Az elején gyorsabb voltam, de nagyon nyomtam, és az utolsó tíz körben sikerült újra elhúznia. De szerintem a köztes gumikon is jó volt a teljesítményünk. Persze nem volt annyira vizes, így a gumik hőmérséklete magasra szökött, és sokat vesztettem a tapadásból, amikor mögötte voltam. De a biztonsági autók után mindig jók voltunk.”

„Lesz mit kiértékelnünk a verseny után, mert a Red Bull hat-hét kör elteltével nagyon jónak tűnik, miközben mi az első hat-hét körben vagyunk nagyon jók. Ezt meg kell vizsgálnunk” – mondta Leclerc.

A Pérez elleni csata kapcsán elismerte, egyszerűen túl távol volt ahhoz, hogy ellenfele bármelyik elfékezését ki tudja használni, az ívek mellett vizes pálya pedig csak visszatartotta őt a támadástól. „Akkor vesztettem el a DRS-t, amikor Checo gumija elkezdett jól működni, az enyém pedig visszaesett. Előtte mindennel a határon voltam. Zavaros levegőben voltam, ilyen körülmények között pedig minden kis hibával sokat veszítesz.”

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

„Elkövettem pár hibát, de csak próbáltam a lehető legközelebb lenni, mert az egyenesben kellett előznöm, Nem mehettem a kanyarban, a féktávokon, mert nem tudtam igazán, milyen a pálya a belső íven, és nem akartam kockáztatni.”

„Egy kör volt, amikor igazán közel voltam, és akkor gondoltam rá, hogy megyek a belső ívre, később fékezek, de nem érte meg. Csak vártam a lehetőséget, ami végül sajnos nem jött el.”

Lewis Hamilton és Max Verstappen kicsúszásai bizonyították, a támadás valóban kockázatos volt. Akár Leclerc is járhatott volna úgy, ahogy ők.

Pérez végül egy közel 8 másodperces előnyt épített ki a célig, így amikor elindult ellene a vizsgálat a biztonsági autós szabálysértés kapcsán, egészen biztos helyzetben érezhette magát, hiszen az 5 másodperces büntetés ellen védve volt. Felmerült, Leclerc nemcsak azért szakadt le ennyire, mert a gumija nem bírta, hanem azért is, mert fizikálisan ő is elfogyott. Ezt ő cáfolta. „Nem, nyomod a végéig. Tudtam, hogy Checót vizsgálják, a mérnököm mondta. Szóval nyomtam, de amint közölte, hogy öt és fél másodperc az előnye, onnantól már csak haza akartam hozni az autót. Nehéz körülmények uralkodtak, nehéz volt vezetni az autót, és nagyon könnyű lett volna hibázni. Miután láttam, hogy nagyobb a hátrányom öt másodpercnél, csak hazahoztam az autót” – magyarázta.

Pérez az idénybeli második győzelmével 2 pontra megközelítette Leclerc-t a bajnokságban, így továbbra is szoros a csata a 2. helyért.

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak