Musorujsag
Élő Eredmények
×

A Porsche helyett a Hyundai szállna be az F1-be?

A Porsche helyett a Hyundai szállna be az F1-be?

Auto Motor und Sport
A Honda visszatérhet, a Porsche helyett pedig a Hyundai vághat újoncként Forma–1-es projektbe? Érdeklődőkből nincs hiány, a Red Bull is emiatt érezheti magát kényelmes helyzetben.

Helmut Marko tanácsadó szerint már azelőtt elkezdtek érdeklődni a Red Bullnál különböző gyártók és cégek egy esetleges jövőbeli együttműködés lehetőségéről, hogy hivatalossá tették volna, meghiúsult a Porschéval 2026-ra tervezett motorpartneri együttműködésük. A németekkel való egyeztetések zátonyra futása már a gyártó bejelentése előtt hír volt, a Red Bull pedig kényelmes helyzetből figyeli az eseményeket, mivel úgy érzi, teljesen egyedül is képes megállni a lábán az új motorrészlegével, de ha akar, találni tud magának partnert, partnereket is.

A legnagyobb esély jelenleg arra mutatkozik, hogy megújítják, új alapokra helyezik az együttműködésüket a motorjukat jelenleg is gyártó Hondával. A hírek szerint ebből a szempontból is meghatározó hét a mostani a csapat számára. A Japán Nagydíjat felvezető hét keddjén a The Race információi szerint a Red Bull a Honda vezetőségével tárgyalt Tokióban, és vélhetően nem csak arról esett szó, amiről szerdán bejelentést tettek.

A lap szerint a Red Bull és a Honda két szempontból egyeztet. A Honda-logók visszatérése előrevetítheti, hogy a cég a mostani motorszabályokból hátralévő három szezonban talán az ideinél nagyobb megjelenést kap az autókon, vagyis a hivatalos kivonulásuk ellenére jelen lesznek marketingszempontból. Emellett viszont szó van egy együttműködésről, amibe 2026-tól vágnának bele: az elképzelés az lenne, hogy miközben a belső égésű motorokat a Red Bull Powertrains gyártaná és fejlesztené, az új szabályciklusban hangsúlyosabbá váló elektromos oldalt a Honda biztosítaná a hajtóegységhez.

Fotó: Red Bull

A The Race szerint a 2025-ig szóló szorosabb együttműködés alapfeltételeiről már hónapokkal ezelőtt megállapodtak egymással, a 2026-os visszatérés kapcsán viszont a Honda vezetőségében még mindig vannak, akik bizonytalanok, és számos részletet tisztázni kell, például arról, milyen költségei lenének a projektnek, mekkora szerepet kapna benne a Honda versenyágazata, a HRC, és hogyan kommunikáljanak egy visszatérést két évvel azután, hogy bejelentették az F1-es kivonulásukat.

 

Az F1-be vágyik a Hyundai

Bárhogy is alakul, a Red Bullnak nem kell kapkodnia. Helmut Marko Szingapúrban elárulta, hogy autógyártók és beszállítók is érdeklődnek náluk az együttműködés lehetőségéről.

Az Auto Motor und Sport szerint az egyik F1-be vágyó gyártó a dél-koreai Hyundai, akikkel nemrég az F1 elnöke, Stefano Domenicali is találkozott.

A gyártó jelenleg a raliban és a túraautózásban érdekelt, de a hírek szerint már jó ideje vizsgálja egy F1-es szerepvállalás lehetőségét. Az érdeklődésük nem feltétlenül korlátozódik a Red Bull-lal való együttműködésre, elsősorban az F1-be kerülés lehet a céljuk.

 

Fotó: MTI/Kovács Tamás

A német lap szerint emellett a Fordot is gondolkodóba ejtették az F1 új szabályai, valamint a sportág növekvő népszerűsége. Az Egyesült Államokban való térhódítás jó érv lehet az amerikaiak számára. Hogy mennyire gondolják komolyan, az egyelőre nem derült ki.

Ami a Red Bullt illeti, miközben a hagyományos motor terén késznek érzi magát arra, hogy saját motorjával helyt álljon a legnagyobb gyártók ellen, a csapat vezetői azt elismerték, hogy az elektromos oldalon még nincs nagy tapasztalatuk és szakértelmük. Eredetileg úgy tervezték, hogy e téren a Porsche egészíti majd ki őket, ám a projekt meghiúsulásával most új partnerre lehet szükségük. A Honda mellett az Auto Motor und Sport szerint beszállító cégek is jelenthetik a megoldást. A lap kettőt is megnevezett, a Schaefflert és a Boscht, akik komoly segítséget nyújthatnának a bikásoknak.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak