Musorujsag
Élő Eredmények
×

A Ferrari után az Alpine is megfizet az agresszív hozzáállásáért?

A Ferrari után az Alpine is megfizet az agresszív hozzáállásáért?

F1, Sky Sports, Autosport
A Ferrariéhoz hasonló agresszív fejlesztési terv áll az Alpine sorozatos motorhibái mögött. Fernando Alonso szerint túl sokba kerül nekik a sok kiesés – és talán még újabb büntetés is vár rá.

Műszaki hiba miatt kellett feladnia a rekordot jelentő 350. F1-es versenyét Fernando Alonsónak a múlt vasárnapi Szingapúri Nagydíjon. Az ötödik helyről állt félre, és érzése szerint sok pontot veszített el, idén már nem először műszaki gondok miatt. A spanyol már a szingapúri vasárnapon pedzegette, hogy talán újabb motorcserés büntetés várhat rá, és ennek lehetőségét Szuzukában sem zárta ki.

„Igen, talán nem vagyunk biztonságban az év végéig, így lehetséges, hogy be kell vetnünk egy új erőforrást. De nem hinném, hogy ezen a hétvégén kerül rá sor. Hamarosan”

– erősítette meg az Alpine megbízhatóságával kicsit sem elégedett spanyol.

Fernando Alonso (Fotó: XPB)

Szuzuka nem a legjobb helyszín egy motorcseréhez az előzés nehézsége miatt, Austin már annál kedvezőbb lehet. Csapattársa, az ugyancsak motorgondokkal kieső Esteban Ocon szintén kizárta annak lehetőségét, hogy most cseréljenek. Sőt, szerinte nem is szükségszerű egy újabb csere. „Az egész csapat helyzetéről nem mondhatok semmit, de ami engem illet, rendben kell lennem a szezon végéig. Persze a cserére mindig készülünk, mindig rugalmasak vagyunk, de ezt a versenyt büntetés nélkül fogjuk teljesíteni, és normál hétvégét akarunk, mert hisszük, hogy mindkét autónkkal pontszerzők lehetünk” – mondta a Sky Sportsnak a francia.

Minden pontra szükségük is van a McLarennel futott versenyben. A wokingiak Szingapúrban remekül használták ki az ellenfél dupla kiesését: az idénybeli legjobb eredményüket szállították a 4-5. hellyel, és 4 ponttal meg is előzték a kékeket a konstruktőri tabella negyedik helyén.

Fotó: XPB

Alonso szerint nagyon nincs rendjén, hogy ilyen sok pontot elvesztegetnek műszaki hibák miatt. Számításai szerint ötven-hatvan pontot is elbukott 2022-ben. „Sok pontot vesztettünk a megbízhatósági gondok miatt, és ezért kerültünk a McLaren mögé a konstruktőri bajnokságban. Remélem, hogy a hátralévő öt versenyen normál futamunk lesz, és jó formában tudjuk lezárni az évet. De a megbízhatatlanság a legnagyobb gyengeségünk idén.”

„Szerintem ez a csata az év végéig tartani fog. Egyes hétvégéken mi szerzünk több pontot, másokon ők. Szingapúr kiemelkedett, mert sok pontot vesztettünk, de úgy vélem, nagyon szoros lesz a legvégéig” – jelentette ki.

Az Alpine technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, túl sok a megbízhatósági problémájuk, ám szerinte ez leginkább az agresszív motorfejlesztésüknek köszönhető. A télen sokat változtattak az erőforrásukon, szezonok óta először. És mivel nagy lemaradást kellett behozniuk a motorfejlesztés befagyasztásának éve előtt, nem óvatoskodhattak. E szemléletmód hasonlít a Ferrariéhoz, ahol ugyancsak sok volt idén a megbízhatósági probléma.

Pat Fry és Alan Permane (Moy / XPB Images)

„Még mindig vannak gyerekbetegségek. Sokat cseréltünk idén, de a teljesítmény szempontjából is sokkal jobbak vagyunk, mint a korábbi években. Jó munkát végeztünk bizonyos szempontból, de végig úgy terveztük, hogy a teljesítményt hajszoljuk, a megbízhatóságot pedig javítjuk. Bátor módszerrel mentünk előre, nemde?” – mondta Szuzukában az Autosportnak.

Az is kiderült, hogy a szingapúri két kiesésük között nem volt összefüggés. Hogy ez jó vagy rossz hír, azt nehéz eldönteni. „Eltérő problémákról volt szó. Az erőforrásokat kedden hazavittük, szétszedtük, és rájöttünk, mi történt, dolgozunk rajta. Viszonylag újnak mondhatók a hibák. Amíg nem ásunk mélyre az okokkal, sosem lehetünk biztosak a dolgunkban, szóval rendes elemzésre van szükség” – mondta, hozzátéve, egyelőre nem tudják, hogy a szingapúri magas páratartalomnak volt-e köze a motorhibákhoz, de nehezen tartják elképzelhetőnek.

Alonso vélhető motorcseréje kapcsán hozzátette, amíg nincs meg a hibák pontos oka, korai lenne bármit is mondani. „Őszintén nem tudom. Egyelőre nem hiszem, hogy szükség lenne bármilyen büntetésre itt. Estebannak még sok kilométere maradt, Fernandónál viszont el kell gondolkodnunk. De minden az elemzésen múlik, azon, hogy hirtelen csökkent-e a teljesíthető kilométerszám, vagy sem. Egyelőre nehéz megmondani.”

Ocon szerint az Alpine autója jó, a Szingapúrban bevetett fejlesztésük (új padlólemez) pedig ígéretesen működik. „Most csak két normál hétvége kell, mindkét oldalon, és az autónkkal nagyon is lehetséges a pontszerzés” – mondta a francia.

Borítókép: Fernando Alonso (Fotó: XPB)

További tartalmak