Musorujsag
Élő Eredmények

Újabb esős edzés Szuzukában: Russell volt a leggyorsabb a vizes pályán

Újabb esős edzés Szuzukában: Russell volt a leggyorsabb a vizes pályán

Boxutca
George Russell futotta meg a leggyorsabb kört a Japán Nagydíj második szabadedzésén, amit az első gyakorláshoz hasonlóan vizes pályán rendeztek. A másfél órás edzésen Max Verstappen volt a harmadik, az előző futam győztese, Sergio Pérez pedig a negyedik.

A megszokottnál fél órával hosszabb, 90 perces szabadedzésen az eredeti tervek szerint a mezőny a Pirelli 2023-as prototípusabroncsait is pályára vihette volna, az FIA azonban a kezdés előtt közölte, a tesztet elnapolja az eső miatt, az edzés időtartama viszont másfél óra marad.

Szintén az edzés előtt jött az információ a Haastól, hogy az első gyakorlás végén balesetet szenvedő Mick Schumacher kihagyja a második „mentet”, autóját ugyanis nem sikerült helyreállítani.

Ami a körülményeket illeti, azok az első edzés első és utolsó perceit idézték: nagy mennyiségű víz volt a pályán, a versenyzők pedig – már, akik úgy döntöttek, gyorsan elhagyják a garázst és belevágnak az adatgyűjtésbe – teljes vizes abroncsokon próbálkoztak.

A leggyorsabb kört az első tizenöt percben a Ferrari spanyolja, Carlos Sainz futotta, aki az élmezőny többi tagjához képest meglehetősen szorgos volt: a spanyol hosszabb ideig kinn volt a pályán, miközben márkatársa, Charles Leclerc valamint a Red Bull kettőse még csak ismerkedő kört sem teljesített ez alatt az.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Időeredménye egyébként Sainz mellett ekkor még csak a Williams kettősének, valamint Daniel Ricciardónak volt, a pályát pedig rajtuk kívül George Russell és Kevin Magnussen „kóstolta” még meg tizenöt perc alatt.

A tabella élére az első félóra végén Lewis Hamilton állt, a második helyre pedig a csapattárs, Russell ugrott, aki néhány perccel később a hétszeres bajnoknál is gyorsabb kört futott, aki azonban szintén gyorsan válaszolt, és visszaállt az élre. A Mercedes versenyzői mögött továbbra is Sainz állt a listán korábbi gyorskörével, ami öt másodperccel volt lassabb, mint a csillagosok idősebb pilótájáé.

A nagy különbség oka természetesen a körülmények javulása volt, ami lehetővé tette, hogy a versenyzők elkezdjék köztes abroncsokra cserélni a kék oldalfalú esőgumikat, az intereken pedig először a Mercedes kettőse tette oda magát.

A csillagosok után a Red Bull és a Ferrari kettőse is teljesítette az első gyors köröket a közteseken, így értelemszerűen ismét módosult az eredmény: Max Verstappen először a Mercedes kettőse közé, majd az élre ugrott, Sainz a harmadik helyre, Leclerc pedig a negyedikre. Verstappen körére aztán megérkezett a Mercedes válasza: Russell a frissebb gumikon tovább gyorsult és átvette az elsőséget, Hamilton pedig a második pozíciót.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

A sorrend tehát ekkor (negyven perccel a leintés előtt) Russell, Hamilton, Verstappen, Sainz volt az élen, majd Ocon, Valtteri Bottas, Leclerc, Nicholas Latifi, Csou és Alexander Albon jött (ők alkották az első tízet).

Mielőtt a mezőny elkezdte az utolsó harminc percet, Sergio Pérez és Fernando Alonso is beverekedte magát a legjobb tíz közé: a Red Bull mexikói versenyzője a negyedik helyre jött fel, közvetlenül a csapattárs, Verstappen mögé (lemaradása is csak négy századmásodperc volt a hollandhoz képest), Alonso pedig a hatodikra, a márkatárs, Ocon elé.

Ekkor javított addigi legjobbján Leclerc is, a monacói azonban nem ugrott előre látványosan: csak a tizedik pozíciót vette át. Persze az edzés ezen szakaszában már megszokhattuk, a csapatok inkább a versenybeállításokra és a hosszabb etapokra fókuszálnak, nem is feltétlen cél a leggyorsabb kör.

Ezt az utolsó negyedórában is láthattuk: akik pályára hajtottak, inkább a versenyre gyűjtöttek adatokat, a tabella már nem változott jelentősen. Russell, Hamilton sorrendben Mercedes 1-2-vel zárult tehát a második szabadedzés, majd Verstappen és Pérez sorrendben a Red Bull kettőse jött. Az ötödik helyre az utolsó percekben Magnussen ugrott – a középmezőnyben ő volt a leggyorsabb.

A második szabadedzés végeredménye:

Borítókép: George Russell (Fotó: XPB)

További tartalmak