Musorujsag
Élő Eredmények

A Mercedes elismeri, hibázott Japánban

A Mercedes elismeri, hibázott Japánban

Mercedes
A Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin elismerte, a csapat hibázott a beállítások kiválasztásakor a múlt heti Japán Nagydíjon, ahol autóik a vizes pályán túl lassúak voltak az egyenesekben.

A csillagosok hétszeres bajnoka, Lewis Hamilton volt  a Japán Nagydíj egyik főszereplője, 28 körön (vagyis az újraindítást követő teljes versenytávon) keresztül vívott ugyanis az Alpine versenyzőjével, Esteban Oconnal a negyedik hely megszerzéséért. Bár Hamilton többször is próbálkozott az előzéssel, nem tudta maga mögé utasítani a franciát.

Ez túl azon, hogy Ocon ihletett formában védekezett, az Alpine jó végsebességének és a Mercedes gyenge végsebességének volt köszönhető. Ezt Hamilton a leintést követően ki is emelte a Sky Sportsnak adott nyilatkozatában.

Egyszerűen nagyon lassúak voltunk az egyenesekben. Közel voltam, olyan lassan, amennyire csak tudtam. Valószínűleg a televízióban is látható volt, hogy amint kihúzódtam, egyszerűen faképnél hagytak. Bárcsak hosszabb lett volna a verseny” – fogalmazott kissé bosszúsan a hétszeres világbajnok.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Az Auto Motor und Sport információi szerint a csapat két versenyzője (Hamilton és George Russell) a végsebesség-lista utolsó két helyén zárt, a Mercedes tempója pedig nyolc-tíz km/órával lassabb volt a Red Bullnál és hat-nyolc km/órával a Ferrarinál és az Alpine-nál.

A Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin ezzel kapcsolatban elismerte, túl magas leszorítóerő-szintet választottak, és beismerte, jobb beállításokat is találhattak volna. „Úgy döntöttünk, hogy a legmagasabb szintnél maradunk” – kezdte. „Azért döntöttünk így, mert ezzel a beállítással értük el a legjobb időeredményt száraz pályán, úgy, hogy nagyobb volt a kopás mértéke, de láttuk, hogy vasárnap jöhet az eső, és úgy éreztük, ez a beállítás előnyös lehet.”

„A DRS-t végül nem használhattuk, szóval az előzés nagyon-nagyon nehéz volt. A helyes döntés talán egy alacsonyabb leszorítóerős beállítás lett volna. De alapvetően az egyik dolog, amin jövőre változtatnunk kell, hogy az autónak nagyobb leszorítóereje kell legyen az alacsonyabb légellenállási szinteken. Akkor könnyebb szárnyakkal mehetünk, és versenyképesebbek lehetünk a kanyarokban” – zárta gondolatát.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak