A 2015-ös versenyévadban komoly figyelem hárult a Red Bull második számú alakulatára, a Toro Rossóra (ma Alpha Tauri), a csapat ugyanis két ígéretes fiatallal állt fel a rajtrácsra. Max Verstappen és Carlos Sainz között akkor nem voltak látványos összecsapások, feszült szócsaták, érezhető volt azonban, hogy komoly a rivalizálás a két pilóta között.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko nemrég ezzel az időszakkal kapcsolatban arról beszélt, a háttérben valóban komoly volt a feszültség, olyannyira, hogy ez idővel negatív hatást kezdett gyakorolni a bikásokra.
És nemcsak a két fiatal pilóta, hanem a két igencsak határozott és a fia pályafutásának előrelendítéséért mindent elkövető édesapa, idősebb Carlos Sainz és Jos Verstappen „rivalizálása” miatt is. „Sainz és Verstappen egyszerre volt nálunk, és ez nem volt egészséges kapcsolat a Toro Rosso számára” – ismerte el őszintén Marko.

„Egyrészt ott volt az okos politikus, idősebb Carlos Sainz, másrészt az érzelmes Jos Verstappen. Néha tényleg kicsúszott a kezünkből az irányítás. Max előléptetésével egy csapásra megoldódott a helyzet. Az idősebb Sainz persze halálosan megsértődött, és semmit sem értett” – folytatta.
„Belsőleg néha kemény lépéseket kellett tennünk, még akkor is, ha a külvilág számára mindig harmonikusnak tűntek a dolgok” – tette hozzá az osztrák szakember, aki Verstappen gyors és a külvilág számára váratlan előléptetéséről is beszélt.
Erre a 2016-os spanyol hétvége előtt került sor, miután a bikások menesztették az évet gyengén kezdő Danyiil Kvjatot. A váltással, ahogyan azt Marko is említette, két problémát is megoldottak, hiszen leváltották a gyengélkedő oroszt és sikeresen „felbontották” Verstappen és Sainz kettősét, ami mint elismerte, okozott nekik fejtörést.
„Kvjat az első évében gyorsabb volt (Daniel) Ricciardónál az első Red Bull-os évében. A másodikban viszont az első tesztnaptól kezdve a fejébe vette, hogy bajnok vannak a fékekkel. Először veszített a sebességéből, majd jöttek a balesetek is. Hirtelen úgy érezte, hogy elbizonytalanodott. Nekünk pedig reagálnunk kellett” – zárta gondolatát a tanácsadó, utalva a pilótacserére, ami a reakció volt Kvjat vártnál döcögősebb 2016-os startjára.