Februárban némiképp váratlanul jött a bejelentés a McLarentől, hogy 2025 végéig szerződést hosszabbítottak Lando Norrisszal. Kilenc hónapon belül tudniillik az már a második hosszabbításuk volt, melynek hátteréről akkor csak találgathattunk. Már akkoriban felmerült, hogy a csapat próbálta bebiztosítani a helyzetét, mert más élcsapatok is érdeklődtek Norris iránt.
A versenyző most az Auto Motor und Sportnak adott interjúban elárulta, valóban így volt. A Red Bull-lal egyeztetett, mielőtt aláírt volna a McLarennel. „Természetesen időről időre beszélsz másokkal. Mindig felteszed a kérdést, mi a legjobb a pályafutásod szempontjából. Végső soron versenyeket akarok nyerni és világbajnok akarok lenni” – mondta a német lapnak.
„Voltak egyeztetések a Red Bull-lal. Egy olyan csapatról van szó, amely már évek óta a legjobb háromban van. De ez csak még inkább megmutatja, mennyire bízom a McLarenben. Noha voltak egyeztetések, úgy éreztem, számomra a céljaim eléréséhez jobb a McLaren.”
Nem ez az első eset, hogy a Red Bull érdeklődik Norris iránt. Már az F1-es debütálása előtt is így volt, Helmut Marko pedig tavaly kijelentette, a brit az egyetlen olyan versenyző a mezőnyben, akit Max Verstappen és Lewis Hamilton szintjére helyez. Akkor még Charles Leclerc-nél is jobbnak ítélte őt. A brit emellett jó barátja Verstappennek.
Csapattársak belátható időn belül aligha lesznek, Norrisnak ellenfélként kell majd megpróbálnia olyan eredményeket elérnie, mint az immár kétszeres világbajnoknak. Elismerte, a 2022-es szezonjuk csalódást jelent az elmúlt évek folyamatos fejlődése után.
„Nem vártam magunktól, hogy minden hétvégén a dobogóért megyünk, de a célunk az volt, hogy közelebb kerüljünk az élcsapatokhoz, és sajnos távolabb kerültünk. Elsőre ez frusztráló, de nem sokat tehetsz. Nincs értelme bosszankodni miatta. Megesik a sportban.”
„A Mercedes sok bajnokságot nyert, és ők sem számítottak arra, hogy idén ennyire szenvedni fognak. És van élet az F1-en kívül is. Egyszerűen meg kell tanulnod az adott helyzetből kihozni a legtöbbet. Egy dobogót Imolában, egy negyedik helyet Szingapúrban. Ezek az eredmények nagy győzelmek számunkra, mert ennél többet nem érhetünk el” – mondta a helyzetükről.
A kérdésre, ennyire türelmesnek számít-e, elmondta: „Egyáltalán nem! Ezt meg kellett tanulnom. Különösen a Forma–1-ben. Azon kívül továbbra is türelmetlen vagyok. Szeretnék már a következő hétvégén bizonyos eredményt elérni, de nem megy ilyen gyorsan. El kell fogadnod, hogy egy-két évig eltarthat. Van, hogy többig is.”
A türelemre szüksége is lesz. Norris 2023-tól sem vár nagy ugrást a McLarentől. Andreas Seidl csapatfőnök is hangsúlyozta, az új szélcsatornájukból és szimulátorukból először 2024-ben profitálhatnak, így annál előbb aligha emelkednek a győztesek közé. „Ezzel száz százalékig egyetértek. Az lesz az első olyan évünk, amikor már nem lesz számunkra pardon. Jelenleg még elő tudunk állni jó kifogásokkal” – mondta Norris.
„Higgyék el, senki sem mondja szívesen, hogy ez volt a legjobb, amit a hétvégéből kihozhattunk, és hogy az említett okok miatt vagyunk hátrányban. Mindig szeretnénk a legjobbak lenni. 2024 lesz az első olyan év, amikor az infrastruktúránk már az élcsapatoké szintjén lesz. A többi rajtunk fog múlni, az embereinken.”
Arról továbbra is meg van győződve, hogy jó csapathoz kötelezte el magát, célt érhet a McLarennel. „Nagyon boldog vagyok, jól érzem magam. Élvezem, hogy a McLarennél vagyok. Szívesen dolgozok együtt a srácokkal, hiszek bennük. Ha nem így lenne, nem is írtam volna alá hosszú távú szerződést velük. Előre tekintek. Az elképzeléseim hosszú távúak. Folyamatosan tovább kell dolgoznunk. 2024-ben és 2025-ben aztán megkapom a legjobb esélyeket a McLarentől.”