Musorujsag
Élő Eredmények

Új technológiával akarja forradalmasítani a szponzorációt a McLaren

Új technológiával akarja forradalmasítani a szponzorációt a McLaren

RaceFans
Rendhagyó technológiai megoldással állt elő a McLaren az Amerikai Nagydíj előtt – már, ami a szponzorációs lehetőségeket illeti! A csapat megoldotta, hogy egy adott hétvége alatt dinamikusan változtassa a szponzorfeliratokat matricacsere nélkül.

A McLaren az austini hétvége sajtónapján leplezte le újítását, az autóra helyezett digitális szponzorkijelzőt! A csapat a pilótafülke két oldalára helyezett egy-egy digitális kijelzőt, melyen szponzorfeliratok olvashatók. A kijelzőn természetesen változhatnak a feliratok akár egy-egy esemény során is.

Az újítás tesztjére természetesen már Austinban sor kerül, egyelőre azonban csak a pénteki napon használja majd a McLaren a megoldást, amit a csapat marketingigazgatója, Louise Evans a digitális reklámtechnológia egyik legfontosabb innovációjának nevezett.

A szakember arra számít, hogy ezzel rugalmasabb márkaépítési lehetőségeket tudnak biztosítani partnereiknek. „Az, hogy különböző márkanevek megjelenítését tudjuk váltogatni az autóinkon, megváltoztatja a játékszabályokat ezen a téren, és már nagyon várjuk, milyen hatással lesz ez az iparágra szélesebb körben” – fogalmazott Evans.

Lando Norris (Fotó: XPB)

A csapat fontolóra vette, hogy a rendszert más szériákban is beveti majd, versenyprogramja pedig az utóbbi években egyre szélesebbé vált: versenyeznek az IndyCarban, az Extreme E-ben és 2023-ban már a Forma–E-ben is fognak.

A McLaren a szezon elején egy másik reklámozási mérföldkövet is magának tudhatott, ők voltak ugyanis az elsők, akik egy cég logóját megjelenítették a kerékborítókon. A tavalyi szezon után pedig a tesztek során kísérleteztek már világító kerékagyakkal is.

A most debütáló rendszerrel kapcsolatban a fejlesztő cég, a Seamless Digital első embere, Mark Turner kijelentette, a kijelző csak a kezdete a rugalmasságnak, ami a márkajelzésekkel kapcsolatban érkezhet a motorsportba. „Azzal, hogy a technológia Forma–1-es autón is működik, máris betörtünk egy komoly innovációs térbe. Fel fogjuk pezsdíteni a reklámozást az F1-ben, a motorsportban, a golfban, az amerikai sportokban és végül a szélesebb körű, általánosabb felhasználásban” – ígérte.

Borítókép: Kép: McLaren

További tartalmak