Musorujsag
Élő Eredmények

Elege van a Haasnak a vezetői hibákból: Így nem juthatunk előrébb

Elege van a Haasnak a vezetői hibákból: Így nem juthatunk előrébb

Sky Sports
Nem nyűgözte le Günther Steinert, hogy Mick Schumacher után két héttel Antonio Giovinazzi is autót tört egy szabadedzésen. Egyértelművé tette, a csapatuk éppen ezektől a hibáktól akar szabadulni, és ez alapján fog dönteni a versenyzőfelállásáról.

Amennyiben egyfajta állásinterjúnak számított Anzonio Giovinazzi vendégszereplése a Haasnál, nem sikerült valami fényesen. A második versenyzőjükről továbbra sem döntő amerikai csapatnál Monzában egyszer már teljesített egy szabadedzést az olasz, Austinban következett a második. Vagy inkább csak következett volna, hiszen a pénteki első tréningje mindössze 4 körig tartott.

Giovinazzi a gyakorlás elején kicsúszott a pályáról, és a gumifalban kötött ki. Bár a piros zászló ellenére később önerőből vissza tudott térni a boxba, többször már jött ki utána. Miközben próbált szabadulni a fal fogságából, a kuplungja leégett, a csapatnak váltót kellett cserélnie, és fontosabbnak érezték, hogy elkészüljenek ezzel a második szabadedzésre, amikor már Kevin Magnussen vezeti az autót.

Ha két hete Mick Schumacher rossz pontokat szerzett az első szabadedzés leintése után jött balesetével, most Giovinazzi sem került a dolgozók dicsőségfalára. Günther Steiner csapatfőnök Schumacherhez hasonlóan most őt sem dicsérte meg.

„Én jól érzem magam, mert az autó készen lesz a második edzésre. Leégette a kuplungot, túlmelegedett, és nem kockáztathatjuk meg, hogy nem cseréljük ki, mert ha meghibásodik, nem mehetünk a második szabadedzésen, és ezért az első edzést kihagytuk ezzel az autóval. De helyrehozzuk, menni fogunk. Az első szárny és az oldaldoboz sérült.”

„Nyilvánvaló, hogy amikor a harmadik körödben a falba teszed az autót, az nem fantasztikus, és ezzel még finoman fogalmaztam”

– nyilatkozta Steiner a Sky Sportsnak.

„Nem beszéltem még Antonióval, de gyanítom, hogy egy széllökés kaphatta el vagy hasonló. Ezt gyanítom. Az első köre rendben volt. Ez van. De a második edzésen kimehetünk, Kevin visszatér. Ott lesz a prototípus gumik tesztelése, szóval nem ideális a helyzet, de meg fogjuk oldani.”

Mick Schmacher (Fotó: Haas/LAT)

Habár Schumacher mellett a sajtó Nico Hülkenberget emlegeti másik esélyesként a 2023-as ülésükre, felmerül a kérdés, Giovinazzi mostani balesete, vagy akár Schumacher szuzukai autótörése mennyire lehet hatással a döntésükre. „A nagy kép a kis képekből áll össze” – erősítette meg Steiner, hogy számításba veszik ezeket a hibákat is. „Össze kell raknunk az egészet. Látni akarjuk, hogy mire van szükségünk a jövő szempontjából.”

„Nem jöhetnek folyton ezek a kis hibák, és nem eshetünk vissza mindig, mert úgy nem fejlődünk. Ha fejlődsz, és jön egy ilyen, megint visszaesel, és nekünk kiegyensúlyozottság kell. És nemcsak az, előrébb akarunk jutni. Ha viszont mindig visszaesünk, mert van egy ilyen hibánk az első szabadedzésen, azzal a csapatunk nem fejlődik igazán. Gondolnunk kell a teljes képre, de előrébb kell jutni a csapatnak.”

Mindez magyarázat arra, miért váratják még mindig Schumachert, és arra is, miért nyilatkozta azt Gene Haas tulajdonos a héten, hogy a német egy vagyonukba kerül. Steiner már korábban elmondta, Mexikó előtt biztosan nem döntenek a versenyzőkérdésükről. Most arról is beszélt, hogy lényegében bármeddig húzhatják a döntést. „Van négy versenyünk, de nincs rajtunk nyomás az idő szempontjából, mert ha nem hozzuk meg, attól sem változik a helyzet. Szóval miért helyeznénk magunkat nyomás alá? A döntés automatikusan jönni fog.”

Steinert arról is kérdezték, 2023-ra mely területen érzik a legnagyobb szükségét a fejlődésnek, versenyzőfronton, vagy máshol. „Mindenben. De világos, hogy versenyzőfronton előre kell lépnünk, azzal, hogy kiegyensúlyozottá válunk. Ez kell ahhoz, hogy az egész csapatot előrébb vigyük. Az autó mindig lehet jobb, jobbnak is kell lennie, de sok részlet tartozik ide, és semmi sem képez kivételt.”

Borítókép: Antonio Giovinazzi (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak