Mivel Brazíliában sprinthétvégét rendeznek, a mexikói és az abu-dzabi hétvége lesz az utolsó két lehetőség arra, hogy a csapatok pályára küldjék fiatal védenceiket egy-egy szabadedzés alkalmával – amire egy 2022-es szabály kötelezi is őket. Az előírás egészen pontosan úgy szól, hogy legalább két alkalommal olyan pilótát kell pályára küldeniük, aki kettőnél kevesebb futamon indult.
A legtöbb alakulat ezt az év végére hagyta: Austinban például láthattuk, hogy az első szabadedzésen négy fiatal is autóba ülhetett. Mivel sokan „adósak még” az FIA-nak, Mexikóban és Abu-Dzabiban is számos új arcot láthatunk majd a pályán.
Sokan már be is jelentették, kinek/kiknek adnak lehetőséget, az Alpine közleménye viszont még várat magára. Korábban úgy volt, a csapat Oscar Piastrit küldi pályára, ráadásul nem is az év végén, hanem a nyári szünet után, a fiatal ausztrál viszont viharos körülmények között szerződött a McLarennel, ez pedig értelemszerűen az edzéslehetőséget is elvette tőle.
Noha még mindig az Alpine csapatának a tagja. Autóba viszont értelemszerűen már nem ültetik. Helyette a honfitárs, Jack Doohan kap majd lehetőséget, az Autosport szerint azonban ezt még a Piastri távozásával kapcsolatos komplikációk miatt nem jelentették be.
Hamarosan viszont erre is sor kerülhet, Doohan pedig egyébként is logikus választás, hiszen ő a legmagasabban rangsorolt tagja a Renault/Alpine akadémiájának, valamint néhány évközi teszt alkalmával – például a Hungaroringen – is vezethetett már F1-es autót, igaz nem a 2022-es modellt, hanem egy korábbi gépet.
Ráadásul sikeres F2-es szezonjának köszönhetően az Alpine is egyre jobban értékeli őt: sokáig esélyes volt egy 2023-as versenyzői ülésre, most pedig a hírek szerint a csapat arra készül, hogy jövőre komoly felkészítő-programban részesítse az F1-ig vezető úton.