Musorujsag
Élő Eredmények

Egy bója miatt elégedetlenkedik a remek körét elvesztő Schumacher

Egy bója miatt elégedetlenkedik a remek körét elvesztő Schumacher

Motorsport-Magazin, Motorsport, F1
Újragondoltatná a bóják elhelyezését Mick Schumacher az FIA-val azok után, hogy pályalevágás miatt esett ki a szombati időmérő első körében.

A zsebében volt a továbbjutás, végül mégis Q1-es kieséssel és egy házon belüli vereséggel zárult Mick Schumacher időmérő edzése a Mexikói Nagydíjon. A német a szombati kvalifikáció első felvonásának hajrájában egy Haas-mércével igen erős, 1:19,695 másodperces kört autózott, mellyel Sergio Pérezt megelőzve, a 7. helyen jutott volna tovább a Q2-be, miközben a fél másodperccel lassabb csapattársát a kiesés veszélye fenyegette.

Csakhogy hiba csúszott a számításba: Schumacher körét az FIA törölte, mivel a 2-es kanyarban túl szűken fordult el, annyira, hogy belül négy kerékkel elhagyta a pályát, vagyis levágta a kanyart. Schumacher utána még tudott menni egy gyorskört, ám a használt gumin már nem tudta megismételni ezt az időt, így Magnussentől vereséget szenvedve, a 16. helyen búcsúzott.

„Törölték az első körömet, ami akkor a hetedik helyet érte. Könnyedén a Q2-be jutottam volna” – mondta Schumacher közvetlenül a kiesése után. „Sajnálatos volt, mert a tempó megvan, és nem használtam ki. A mai eredményben a pályahatárok játszották a legnagyobb szerepet.”

Hozzátette: „Én úgy érzékeltem, hogy éppen elég volt ahhoz, hogy átugorjak rajta, és alapvetően a fehér vonal belső részére tettem a kereket. De a jelek szerint nem igazán számít, ha a gumi ott is van.”

Habár a kanyarlevágás nyilvánvaló volt kívülről, Günther Steiner csapatfőnök szerint sokat nem nyert vele. „Mick fantasztikus kört ment, de a kettes kanyarban túlságosan befelé húzott. Igen, nagyon belül volt, de nem sokat nyert vele. A GPS alapján nem sokat hozott vele. Van ilyen” – mondta a Sky Sportsnak még az időmérő alatt.

Mick Schumacher (Fotó: Haas/Mark Sutton/LAT)

Schumacher nem volt egyedül a pályalevágásával. A Q3-ban Lewis Hamilton első mért körét is azért vették el, mert túlságosan szűken fordult a 2-es kanyarban. A Haas versenyzője a történtek után megjegyezte: feleslegesen helyeztek el ott bóját, ha annak lényegében nincs funkciója.

„Ha ott áll egy bója, akkor annak oka van. Én ezt vettem viszonyítási pontnak” – mondta Schumacher, aki abból indult ki, hogy a bója éppen olyan távolságban van a pályahatártól, hogy azzal még belül tartja az autókat. Ennél viszont távolabb helyezték el.

„Ezekből az autókból rossz a kilátás. Ha van egy bója, akkor klassz lenne, ha úgy helyeznék, hogy ne tudj kanyart levágni. Ez mindenki számára segítség lenne. Balszerencse! A különbség a levágásnál valószínűleg kevesebb mint egy tized”

– állapította meg.

Mick Schumacher (Fotó: Haas/Andy Hone)

Ami a második körét illeti, Schumacher lassulásának okát a rossz előkészítő kör jelentette. Lando Norris és Esteban Ocon a stadionban, Pierre Gasly pedig azt követően előzte meg. „Amúgy is nehéz lett volna, de a szóbeli egyezséget nem tartották be” – utalt arra, hogy ellenfelei a versenyzői illemkódexre fittyet hányva kerülték ki. „Ez hatással volt a felkészülésre. Nem tudtam felmelegíteni a fékeket, ahogyan akartam, és emiatt volt bennem bizonytalanság az első kanyar előtt.”

Schumachernek ezek után maradt a 15. rajtkocka, mivel az éppen előtte végző csapattársa, Kevin Magnussen 5 rajthelyes büntetést kapott, s így a 19. helyre esett vissza. A dán elárulta, mivel a szabadedzéseken nem mutattak nagy formát, kicserélték a hátsó szárnyat, a padlólemezt, az első szárnyat is. „Az autó sokat változott, teljesen más irányt vettünk az első szárnyakkal, hogy hasonló legyen az egyensúly. Lesz mit megvizsgálnunk” – mondta a tesztjükről, hozzátéve, ha jobb is lett az autójuk, nem tudták tökéletesíteni az új konfigurációt az időmérőn. Magnussen a rossz rajthelye miatt nem zárta ki a további változtatások lehetőségét sem. Ebben az esetben a boxutcából kéne rajtolnia.

Borítókép: Mick Schumacher (Fotó: Haas/LAT)

További tartalmak