Musorujsag
Élő Eredmények
×

Egy kellemetlen probléma és egy régi ismerős is visszatért Hamiltonnál

Egy kellemetlen probléma és egy régi ismerős is visszatért Hamiltonnál

F1, Sky Sports
Az egyik ismerős probléma hosszú idő után tért vissza, a másik csak szokás szerint beköszönt: Lewis Hamiltont nem villanyozta fel a Mercedes időmérős teljesítménye, és a dobogós esélyében is kétkedik.”

Ez a sorozat már biztosan megszakadt. Lewis Hamilton nem nyerte meg az év utolsó időmérő edzését, így az F1-ben töltött 15 szezonja után a 16. lett az első, amit pole pozíció nélkül abszolvált. Amikor azonban kiszállt az autójából, nem ez járt a fejében Abu-Dzabiban.

A hétszeres világbajnok az utolsó 2022-es kvalifikáción az 5. rajtkockát szerezte meg, és bár a házon belüli versengésüket George Russell legyőzésével (3 ezreden múlt) zárta le, a Max Verstappennel szembeni 0,684 másodperces hátránya egy kissé elborzasztotta. Az elmúlt három verseny egyértelmű javulása után ez most egyfajta visszalépés, ám Hamiltont nem ez érte váratlanul, hanem az, hogy ekkora volt.

Lewis Hamilton és George Russell Fotó: XPB)

„Nyilvánvalóan pályafüggő. Számítottunk rá, hogy ez egy nehéz verseny lesz, de a hétvégén eddig nem tűnt úgy, hogy nyolc tizeddel le vagyunk maradva. Meglepő időmérő volt, hogy ennyire messze voltunk. Ebből csak hat tizedet az egyenesekben veszítünk. Amúgy mindent beleadtam, és várom a holnapot” – értékelt a brit.

Hamilton megerősítette, visszatért egy régi ismerősük.

„A pattogás visszatért! Visszatért a pattogás, és emiatt egyértelműen időt veszítünk. Amúgy egyszerűen csak lassúak vagyunk az egyenesekben.”

Egy másik problémája eközben nem visszatért, csak újra megjelent. Hamilton sokat panaszkodott a fékekre, ahogy már a közelmúlt több időmérőjén is. Ismét a furcsa jelenség hátráltatta. „Fékproblémáim voltak, de az év nagy részében így volt. A féktárcsák hőmérséklete szétcsúszik egymáshoz képest. Amikor rálépsz a fékre, az autó az egyik irányba kezd húzni. Ha az ötösbe mész, jobbra húz, miközben az balkanyar. Nem ideális” – magyarázta Hamilton.

„Az egyik kétszáz fokos, a másik hét-nyolcszáz. És amikor rálépsz a fékre, az autó valamelyik irányba húzni kezd. Próbáltam felmelegíteni a másikat, de sosem éri el ugyanazt a hőmérsékletet, mint a másik, miközben normál esetben nagyjából ugyanolyanok.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Toto Wolff csapatfőnök elismerte, komoly feladat lesz megoldani ezt a jelenséget a tél folyamán, de muszáj lesz. „Igen, ez a furcsa helyzet a fékekkel idén lényegében minden időmérőn előjön. Ahogy elkezdjük a kört, eltér egymástól a jobb és a bal fék hőmérséklete, és ez bizonytalanná teszi az autót a fékezéskor” – erősítette meg az osztrák az első fékeknél fellépő jelenséget.

Hamiltont kérdezték, elérhetőnek tartja-e az ötödik helyről a dobogót. A Ferrarikat kéne legyőzniük hozzá.

„Szerintem a maihoz hasonló lesz, mert újra pattogunk. Nem tudom, hogy esélyesek leszünk-e a dobogóra, de ha a gumikopásunk jobb lesz, akkor talán”

– mondta.

A hatodik helyről induló George Russell szerint a stratégia is komoly szerepet fog kapni a versenyen. Rámutatott: „Sokféle stratégiai lehetőség lesz holnap. Pérez és a két Ferrari két kemény gumit vitt át a holnapi versenyre. Ez azt mutatja, hogy talán kicsit másképp gondolkodnak, mint mi. Ez nem a világvége. Rajtoltunk ennél rosszabb helyekről is jó párszor korábban.”

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes/Wolfgang Wilhelm)

További tartalmak