Musorujsag
Élő Eredmények
×

Lassú és körülményes a Ferrari – Leclerc nyíltan beszélt a hiányosságokról

Lassú és körülményes a Ferrari – Leclerc nyíltan beszélt a hiányosságokról

L'Équipe, FIA
Charles Leclerc megnevezte azt a három területet, amiben mindenképpen javulnia kell a Ferrarinak, ha bajnok akar lenni. Nyíltan beszélt az idei hibákról és hiányosságokról.

Végül is összejött az, amit év elején még sokan vizionáltak: Charles Leclerc az év utolsó versenyén teljesen nyílt csatát vívott egy Red Bull-versenyzővel a jobb bajnoki helyezésért. Fájdalom, hogy a küzdelem Abu-Dzabiban nem a bajnoki koronáért és Max Verstappen ellen zajlott, hanem „csak” a bajnoki második helyért Sergio Pérezzel. Miközben a mexikói legyőzése talán elégedettséggel töltötte el őket, az alapján, ahogyan az évük indult, összességében nagy csalódás volt, hogy a domináns Verstappen által hátrahagyott morzsákért kellett ilyen csatát vívniuk.

Az év lezárultával Leclerc-t a francia L’Équipe amolyan összegzésre kérte, és megkérdezte, mik azok a hibák vagy hiányosságok, amiket elsőként javítaniuk kellene a Ferrarival.

„Három dologra kell fókuszálnunk, hogy jövőre jobbak legyünk. Az első a megbízhatóság, ami az év elején probléma volt. A második a gumikezelés. Ezen sokat dolgoztunk. És végül – és erre a területre nagyon oda kell figyelnünk – a kommunikáció és a versenystratégia, ami szerintem összefügg. Ebben is javulnunk kell”

– sorolta a három fő területet.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Ugyanezen három dolgot nevezte meg a szezonzárót követő sajtótájékoztatón is, ahol hozzátette még: „Nem voltunk elég kiegyensúlyozottak, amikor szász százalékot nyújtottunk. A mostani jó verseny volt, de voltak nagyon rossz versenyeink is, és nem igazán értjük még, hogy hogyan lehetne a legjobban kezelni a gumikat, folyamatosan.”

„A stratégia terén úgy érzem, előreléptünk az utolsó versenyeken, de ezt nem tudtuk megmutatni, mert nem volt meg a tempónk, ami az év elején. A kommunikációban, a döntéshozásban viszont jobbak lettünk. Még vannak hibák, de szerintem a versenynapokon már jobb döntéseket hoztunk. A gumik, a stratégia és a megbízhatóság – ezt a három dolgot nem felejthetjük el, ezekre kell összpontosítanunk.”

A francia lapnak kifejtette, hogy célt érjenek, ahhoz elsősorban „azon a módszeren kell változtatni, amivel a döntéseket hozzuk. Jobbnak kell lennünk vasárnaponként”. A kérdésre, nem érzi-e úgy, hogy a módszeren csak személyi változásokkal lehet változtatni, határozottan reagált: „Nem, nem feltétlenül. Arról a módszerről van szó, ahogyan a következtetéseinket levonjuk, ahogyan kommunikálnak a csapaton belül a különböző mérnökök. Világosabbnak kell lennie. A fontos dolgokra kell összpontosítanunk, és nem a részletekre, hogy aztán hibákat vétsünk.”

 

Amiért nem hiszi, hogy proaktívabbá kéne válnia

Visszatekintve a Ferrari boxfalán idén jellemző káoszra, felmerülhet Leclerc felelőssége. Monacóban vagy Silverstone-ban, ahol Leclerc a vezető pozícióját vesztette el hibás taktikai döntések következtében, feltűnő volt, hogy csapattársa, Carlos Sainz e döntések kapcsán ellentmondott csapatának, alternatív lehetőségeket kínált és kért, és mindkét esetben jobban jött ki a versenyből, hiszen Monacóban második lett, Silverstone-ban pedig nyert.

Charles Leclerc a Monacói Nagydíjon (Fotó: XPB)

Leclerc-t ennek kapcsán megkérdezték, nem kéne-e határozottabbnak lennie és néha ellentmondania az amúgy bizonytalan csapatának.

„Véleményem szerint ez teljességgel téves értelmezés. Ha egy napon bajnok akarsz lenni, nem neked kell döntéseket hoznod versenyzőként az autóban, miközben csak a stratégák által ismert információk öt százalékát ismered. A boxfal információi alapján kell dönteni. Így fogunk csak nyerni.”

„A legjobb szemléletmód, hogy mind közös nevezőn vagyunk a csapaton belül, és együtt hozunk döntéseket. De muszáj, hogy a megfelelő döntéseket hozzuk” – vélekedett.

A csapaton belüli változtatások kapcsán Leclerc kifejtette, nemcsak a taktikázással van baj, hanem a körülményességgel is. „Bizonyos versenyeken nem a helyes következtetésekre jutottunk, és túl sokáig tart meghozni döntéseket, vagy nem sikerült helyes döntéseket hoznunk. Ezen javítanunk kell. Igen, szükség van változtatásra e téren. Azon a folyamaton, ami a helyes döntésekhez visz bennünket.”

Sergio Pérez és Charles Leclerc  silverstone-i csatája (Fotó: XPB)

Silverstone-ban a dobogóról is lemaradt, miután a Ferrari nem érezte szükségét a biztonsági autós fázis alatti kerékcseréjének. Monacóban eközben elhamarkodták az első kerékcserét, majd Sainz mögött időt veszített a másodiknál, mert a boxfaluk lassan reagált. Leclerc elismerte, neki jobban a hazai győzelem eljátszása fájt. „Nem volt egyszerű Silverstone, de számomra Monaco marad a legfájóbb pillanat. Egy újabb hazai versenyem alakult rosszul. Sajnos valami mindig történik Monacóban, és az idei sem volt kivétel. A legnehezebb részét már elintéztük, az esős rajtot, de rossz döntéseket hoztunk, és sajnos elbuktuk a győzelmet.”

Hogy a saját imolai és franciaországi vezetői hibái vagy a taktikai bakik érintették-e rosszabbul, annak kapcsán elmondta: „Nem egyszerű válaszolni erre, mert mindkettő nehéz volt. Franciaország nehezebb volt, mert huszonöt pontot buktam, és az nem volt jó. Főleg a szezon azon pontján. Még versenyben voltunk valamennyire a bajnokságban, és ez fájt. Ami a többi hibát illeti, nem volt rá hatásom, de nem egyszerű lenyelni.”

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak