Musorujsag
Élő Eredmények
×

Rekordösszegbe került a Red Bullnak a bajnoki cím – 2023-as nevezési díjak

Rekordösszegbe került a Red Bullnak a bajnoki cím – 2023-as nevezési díjak

Boxutca
Döntötte a rekordokat idén a Red Bull a pályán – és dönti a nevezési díjak terén is. A konstruktőri címük majd’ másfél millió dollárral kerül többe, mint tavaly a Mercedesnek. A csillagosok eközben több mint 1 milliót spóroltak.

Nyolc év után sikerült letaszítania a trónról a Mercedest a Red Bullnak a konstruktőri bajnokságban. Nem is akármilyen stílusban. A bikások domináltak 2022-ben, és a fennállásuk legjobb évét produkálták. Ez igaz a győzelmek számára (17) és a szerzett pontokra (759) is. A Ferrarit a végelszámolásnál 205 ponttal előzték meg.

Ám amilyen mutatós az utóbbi szám, annyira költséges is. Az FIA tudniillik a szerzett pontok alapján számolja ki a következő évre szóló nevezési díj összegét, amit 2023-ra vonatkozóan ráadásul igencsak megemeltek az előző évhez képest.

Így fordulhat elő, hogy a Red Bullnak rekordot jelentő 6,2 millió dolláros nevezési díjat kell fizetnie 2023-ra. Az összeg 752 ezer dollárral magasabb, mint a Mercedes eddigi csúcsot jelentő 2020-ra szóló nevezési díja, és 1,4 millióval nagyobb, mint a Mercedes tavalyi konstruktőri címe után számolt idei nevezési díj.

Sergio Pérez és Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

Ez nemcsak a több szerzett pontnak köszönhető, hanem annak is, hogy az FIA idén az alapdíjat több mint 40 ezer, a konstruktőri bajnok pontjainak díját pedig 485 dollárral megemelte.

A konstruktőri győztes és a többi csapat nevezési díját eltérő módon számítják ki. Mind a tíz gárdának be kell fizetnie egy 617 687 dolláros alapdíjat, amin felül a bajnokcsapatnak minden egyes pontja után 7 411 dollárt, a többi kilenc istállónak pedig 6 174 dollárt kell fizetnie. Tavaly az alapdíj 577 278 dollár volt, a konstruktőri bajnok pontdíja 6 926 dollár, a többi csapat pontdíja 5 770 dollár.

Nevezési díjak a 2023-as F1-es szezonra (az FIA sportszabályzatának október 19-ei verziójában szereplő díjak szerint):

Konstruktőr Pontszám Nevezési díj (dollár)
1. Red Bull 759 6 242 636
2. Ferrari 554 4 038 083
3. Mercedes 515 3 797 297
4. Alpine 173 1 685 789
5. McLaren 159 1 599 353
6. Alfa Romeo 55 957 257
7. Aston Martin 55 957 257
8. Haas 37 846 125
9. Alpha Tauri 35 833 777
10. Williams 8 667 079

Ahogy az lenni szokott, a nevezési díjak szempontjából a legnagyobb vesztesek az előző évhez képest legtöbbet javítók, míg a legtöbb pénzt a visszaesők spórolták. A ráfizetők közül a prímet a Red Bull viszi, aki 2022-höz képest a következő évre csaknem 2,3 millió dollárral kénytelen magasabb nevezési díjat fizetni. De a Ferrarinak is mélyebben kell a zsebébe nyúlnia, hiszen a második helyre történő előrelépésének és a szerzett több pontjának köszönhetően csaknem 1,6 millió dollárral emelkedett a nevezési díja.

A Mercedes ezzel szemben szép summát, több mint 1 millió dollárt megspórolt az idei visszaesésével.

Szintén magasabb összeget kell idén fizetnie az Alpine-nak, az Alfa Romeónak és a Haasnak, míg a McLaren és az Alpha Tauri több mint félmillió dollárt megtakarított, és az Aston Martin, valamint a Williams is valamivel kisebb összeget utal át az FIA-nak.

A csapatok nevezési díjának változása az előző évhez képest:

Konstruktőr Nevezési díj a 2021-as eredmény alapján (dollár)
Különbség (dollár)
1. Red Bull 3 955 613 +2 287 023
2. Ferrari 2 443 873 +1 594 210
3. Mercedes 4 826 379 -1 029 082
4. Alpine 1 471 628 +214 161
5. McLaren 2 164 028 -564 675
6. Alfa Romeo 652 288 +304 969
7. Aston Martin 1 021 568 -64 311
8. Haas 577 280 +268 845
9. Alpha Tauri 1 396 618 -562 841
10. Williams 709 988 -42 909

A legnagyobb nyertes azonban maga a szövetség, amelyhez a 2022-eshez képest 2 403 369 dollárral magasabb összeg folyik be, hála az idei díjemelésnek.

További tartalmak