Musorujsag
Élő Eredmények

Mercedes: A Red Bull érezni fogja a 25%-os szélcsatorna-veszteség hatását

Mercedes: A Red Bull érezni fogja a 25%-os szélcsatorna-veszteség hatását

Autosport
A Mercedes csapatfőnöke biztosra veszi, hogy a Red Bull meg fogja érezni a szélcsatorna-korlátozás hatásait. Ezt kihasználva férkőznének közelebb hozzájuk.

Ki-ki a saját érdekeitől függően értékelte a Red Bullt pénzügyi szabályszegésért kapott büntetését. A bikásokat a 7 millió dolláros pénzbírságon túl az aerodinamikai fejlesztési idejük 10%-os csökkentésével sújtották. Ők drákóian szigorú büntetést emlegettek, a Ferrari szerint nem fog nekik fájni eléggé, a Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin szerint pedig túlzás volt, ahogy az osztrákok reagáltak.

Mivel a Red Bull idén konstruktőri világbajnok lett, messze a legkevesebb szélcsatorna- és CFD-idővel gazdálkodhat a mezőnyből. A további levonással a viszonyítási alapidő 63%-a áll a rendelkezésükre a következő szezon feléig, miközben a harmadik helyre visszaeső Mercedesnek a 75%-a. A menetekre vetítve ez 27%-os különbség a szélcsatornában, ami Toto Wolff csapatfőnök szerint biztosan hatással lesz ellenfelükre, de az ő felzárkózásukra is.

„Most nehezebb a felzárkózás, mert ilyenre tervezték a szabályokat. És a büntetés, amit kaptak, huszonöt százalékkal kevesebb szélcsatornaidőt jelent, aminek lehet hatása. Az alapján, ahogyan a vonatkozó szabályokat megírták, azon csapatok, amelyek hátrébb vannak, komoly ugrást tehetnek meg az élen lévőkhöz képest.”

„Ezért is lesz majd jóval szorosabb a bajnokság a jövőben: ha utolsó vagy, negyven százalékkal több időd lesz. Szóval ez egyértelmű előny, amit ki kell használnod. Hogy magától értetődő-e, hogy kihasználjuk? Ki tudja? A Red Bull kiváló versenycsapat, extra motivációt fog jelenteni számukra, míg mi a Ferrarival szemben csak hét százalékkal kapunk többet. De itt a kis különbségek számítanak, és mi a szezon utolsó negyedében közelebb kerültünk a Ferrarihoz” – elmélkedett Wolff.

Fotó: XPB

A korlátozás hatásairól a szezonzáró után Christian Hornert is kérdezték. A Red Bull csapatfőnöke elismerte, fel van adva nekik a lecke.

„Nehéz lesz, de nem csak a büntetés miatt, hanem azért is, mert a Mercedes és a Ferrari nagyon magas szinten álló csapatok, és biztosra veszem, hogy keményen vissza akarnak vágni jövőre. De amit mi elveszítettünk a szélcsatornaidőben, azt visszanyerjük motivációban. A csapatunk büszke lehet arra, amit idén elért, a rekordokra, amiket megdöntöttünk. Ez motivációt jelent a télre”

– mondta az F1 riporterének a brit.

A lendület persze a másik oldalon is megvan. A Mercedes nagyot javult az év végére, és ez táplálja a reményüket, hogy megértették az idei hibákat, és ki tudják javítani őket 2023-ra. „Én a poharat félig üresnek látó típus vagyok, és sosem hiszem el, hogy az általunk elvégzett munka elég jó. Nem tudom, hogy vissza tudunk-e vágni, és újra abba a helyzetbe kerülhetünk-e, hogy a bajnoki címért harcoljunk, mert el kell ismerni, hogy erősek az ellenfelek. De mindent megteszünk, ami tőlünk telik, és magas célokat tűzünk ki magunk elé, amiket próbálunk elérni” – mondta Wolff.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak