A 25 éves spanyol pilóta európai kortársaihoz hasonlóan az öreg kontinensen kezdett formaautós szériákban versenyezni, mielőtt 2019-ben előbb Japán, majd 2020-ban az Egyesült Államok felé vette az irányt. Miután az IndyCarban második nekifutásra bajnok lett, sokan úgy gondolták, végleg maga mögött hagyja az európai szériákat.
És így azt is, hogy egy nap F1-es versenyző lesz. A McLaren révén viszont a tűz közelében maradhatott: a narancsosok a 2022-es szezonban több privát teszten is pályára küldték, az év végén pedig egy szabadedzést is „adtak neki” Austinban.
Jövőre a felek kapcsolata még szorosabb lesz, Palou ugyanis a McLaren egyik hivatalos tesztversenyzőjeként dolgozhat majd: azokon a hétvégéken lesz beugrós, melyek nem ütköznek az IndyCar 2023-as versenynaptárában szereplő viadalokkal. Hogy a többi futamon kié lesz ez a szerepkör, egyelőre kérdéses, miután Stoffel Vandoorne az Aston Martinhoz szegődött.
„Izgatottan várom, hogy tartalékversenyzőként a McLaren csapatának a tagja lehetek” – fogalmazott a fiatal spanyol. „Már ültem az MCL35M és az MCL36 volánja mögött is, és mindkettő nagyszerű élmény volt, szóval már alig várom, hogy a jövő évi autóval is tesztelhessek.”
„Már várom, hogy tovább fejlődjek versenyzőként és nagyra értékelem a McLaren bizalmát, amit most belém vetettek a jövő évi új szerepemmel kapcsolatban” – tette hozzá Paluo, aki a hírek szerint 2024-ben már az IndyCarban is a McLaren pilótája lesz.
„A McLaren örül, hogy jövőre Álex lesz az egyik tartalékosunk” – jelentette ki a csapatvezető, Andreas Seidl. „Lenyűgözött minket a szabadedzésen és az év végi teszten is. Eddig számos figyelemre méltó eredményt ért el a motorsportok világában. Különösen kiemelkedő az IndyCarban elért bajnoki címe. Csodás, hogy bővíthetjük a csapatbon belüli szerepeit, és már várjuk, hogy még szorosabban együttműködhessünk vele” – tette hozzá a német szakember.