Musorujsag
Élő Eredmények

Láthatatlan koncepcióváltás? Wolff a jövő évi Mercedesről beszélt

Láthatatlan koncepcióváltás? Wolff a jövő évi Mercedesről beszélt

Racing News 365
Toto Wolff elhintette, milyen mértékű változásokra lehet számítani a Mercedestől 2023-ban.

Nyolc év után letaszították a trónról a Mercedes csapatát. A 2022-es új szabályok a csillagos márka számára hoztak nehézségeket. Az idei W13-as autójukkal komoly problémák voltak, amiknek köszönhetően esélyük sem volt a bajnoki címvédésre, mi több, egyetlen győzelmükkel a 2012 óta leggyengébb évüket produkálták.

Az autójuknak szemre a legfeltűnőbb sajátosságát a rendkívül keskeny oldaldobozok jelentették. Hasonló megoldást év elején a Williamsnél is láthattunk, ám ők menet közben koncepciót váltottak, és áttértek a Red Bull által követett irányra. Több szakértő szerint 2023-ban mások is ezt fogják tenni.

Hogy a Mercedes is, az már más kérdés. Mérnökeik a szezon második felében pedzegették, hogy lesz koncepcióváltás náluk, ám Toto Wolff csapatfőnök elárulta, a jövő évi W14-esükön első pillantásra nem lesz látható drasztikus változás.

„Bemegyek a szélcsatornába, és azt mondom: »Ez pontosan úgy néz ki, mint az idei autó.« De azt mondják erre: »Nagyon más a felszín alatt«”

– mesélte az osztrák.

Szavaiból arra következtethetünk, hogy az új modelljük formavilágában nem változik meg nagyon, és az oldaldobozai is kis méretűek maradnak. Persze az sem kizárt, hogy csak Wolff akarja elhitetni mindenkivel, hogy így lesz…

George Russell (Fotó: XPB)

A csapatfőnök azt mindenesetre kiemelte, a lényeget nem a megjelenés jelenti, és a koncepcióváltás nem feltétlenül jelent egyet a teljes átalakulással. „Itt a légáramlatok számítanak, a súlyelosztás, az aerodinamikai hangolás. A mi autónk az év közepén alapjaiban változott meg. Változtattunk a koncepción, de ebből semmit sem lehetett látni a kocsitesten.”

„A kis oldaldobozos koncepció csak figyelemelterelő. Amikor legutóbb láttam a szélcsatornában, meglepett, de azt mondták, nem ugyanolyan”

– mondta Wolff.

A Mercedesnél a hírek szerint egyébként nem az oldaldobozok jelentették az idei problémák forrását, és úgy tudni, mérnökeik elsősorban a padlólemez alakításával, valamint a hátsó felfüggesztés koncepciójának változtatásával tervezik kiszélesíteni a gépük működési tartományát. Emellett fontos lenne jelentősen csökkenteniük az autójuk légellenállását is, mivel idén komoly hátrányban voltak az egyenesekben emiatt.

Borítókép: George Russell (Fotó: Mercedes/Wolfgang Wilhelm)

További tartalmak