Bő két héttel a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj után a Ferrari újra a versenypályán. A vörös csapat nem szabályt szeg, hanem a Forma–1 hivatalos gumibeszállítójának, a Pirellinek a munkáját segíti ebben a két napban. Az olasz gyártó még decemberben beiktatott pár gumitesztet, melyek keretében a 2023-ra szánt esőgumikat mérik fel élesben.
A keddi első napon Carlos Sainz vezette a 2022-es F1-75-ös modellt, melyre a teszt során a kék jelölésű esőgumik és a zöld jelölésű köztes esőgumik is felkerültek. Segítségükre volt, hogy előző éjjel esett az eső a térségben, így kora reggel eleve vizes pálya várta Sainzot.
Módosították is gyorsan az eredeti tervet, és a mesterséges felvizezés helyett mindjárt a köztes gumikon kezdtek, és felmérték, mikor jön el az úgynevezett váltópont, vagyis mikortól érdemes slickekre cserélni. Ezt követően, amikor már felszáradt a pálya, jött a mesterséges bevizezése, és előkerültek a komoly javításra szoruló extrém esőgumik is, melyek teljesítményével nem elégedett a mezőny.

A program szerdán már Charles Leclerc-rel folytatódik, akinek a Ferrarihoz hasonlóan ez lesz az utolsó tesztnapja ebben az évben.
A Pirelli egyébként már a hétvégén elkezdte a munkát az esőgumikkal. Az Alfa Romeóval és Robert Kubicával a franciaországi Paul Ricard-versenypályán köröztek szombaton és vasárnap. A lengyel tesztversenyző többféle esős keveréket próbára tett.
A Pirelli emellett azt is igyekszik felmérni, hogyan működnek az esőgumik kerékmelegítő paplanok nélkül. A két esőgumi esetében a melegítőket már 2023-ban szeretnék elhagyni.
Képgaléria: