Szerdán Bolognában ülésezik a csapatokat tömörítő F1-bizottság, valamint az FIA Motorsport Világtanácsa. Várhatóan több 2023-ra vonatkozó szabályváltozást is elfogadnak. Az FIA a legutóbbi ülése után többek között azt is jelezte, hogy újragondolnák, szigorítanák a motorcserés büntetésekre vonatkozó szabályozást. Hogy milyen módon, azt akkor még nem közölték, csupán annyit, hogy szeretnék elejét venni a taktikai cseréknek és a motoregységek tudatos felhalmozásának.
Az olasz Motorsport beszámolója szerint a büntetés formája is változhat.
Az egyik napirenden lévő javaslat arról szól, hogy az éves motorszám átlépése esetén az eddigi hátrasorolásos büntetések helyett kötelezzék arra a résztvevőket, hogy az első kerékcseréjüknél töltsék le a motorcseréért járó büntetést, időbüntetés formájában. Ez vélhetően úgy működne, mint az 5 és a 10 másodperces büntetés, melyeknél a kerékcsere megkezdése előtt kell kivárni, míg letelik az előírt idő.
Ezzel többet vesztenének, mint a rajtpozíciókkal, és emiatt nagyobb elrettentő ereje lenne, mint az egyszerű hátrasorolásoknak. Emellett további szigorításként szóba került, hogy az új motoregységek bevetése esetén a lecserélt régi egységek essenek ki a körforgásból. Ez szintén elejét vehetné a taktikai cseréknek.
Az FIA-nak kettős célja van. Szeretné, ha kevesebb motorcserére kerülne sor, ugyanakkor azokat nem büntetné túl, akik nem taktikai céllal, hanem kényszerből cserélnek. E kettőt persze nem lehet elválasztani, a rendszer mindenki számára adott lesz.

Idén a fő komponensekből három volt a limitszám, ám a mezőnyben többen is voltak, akik akár hat motort is használtak az év során. A 20 versenyzőből csupán öten húzták ki a 22 futamot büntetés nélkül, valamennyien Mercedes-versenyzők. Ez azt a képet sugallja, hogy a korlátot kicsit szigorúan szabták meg, ám az is tény, hogy többeknél csak taktikázás állt a motorcsere hátterében.
A Motorsportnak az egyik csapat mérnöke kifejtette, a motorcsere néha az extra teljesítményért is megéri. „Egy friss erőforrás bizonyos pályákon fontos. Ezért is jellemző, hogy a motorpályákon látunk olyan sok cserét. És természetesen vannak olyanok is, akik szükségből cserélnek” – magyarázta a mérnök.
További változás lehet 2023-ban, hogy háromról négyre emelhetik az év során használható erőforrások számát, reagálva arra, hogy egyfelől szigorítják a szabályokat, másfelől 22-ről 24-re nő a futamok száma.