Egy nagy „Hamarosan” felirattal tett közzé egy fotót az F1-es Spanyol Nagydíjnak otthont adó Circuit de Barcelona-Catalunya a közösségi oldalán egy héttel ezelőtt. Többen egyből felvetették, talán a vonalvezetésük változásáról adhatnak hírt: visszatérhetnek a régi pályaverzióhoz, melynél a mezőny nem haladt át az utolsó sikánon. A szervezők valójában csak azt jelezték, hogy bővítik a befogadóképességüket a 2023-as F1-es hétvégére.
Mindez azonban nem jelenti azt, hogy ne foglalkoztatná őket is az utolsó sikán kiiktatásának kérdése. Az elmúlt években több versenyző felvetette, javítanának az előzési lehetőségekben nem bővelkedő pályán azzal, ha a régi utolsó két kanyarra terelnék vissza a versenyt, vagyis a hosszú célegyenest a két tempós jobbos vezetné fel a lassú sikán helyett.

A Racefans felvette a kapcsolatot a pálya üzemeltetőjével, akik megerősítették, jelenleg azon dolgoznak, hogy az FIA a sikán nélküli régi vonalvezetésre is kiadja nekik a legmagasabb fokozatú 1-es pályabesorolást, ami elengedhetetlen az F1-es versenyrendezéshez. Amennyiben ezt megkapnák, úgy az F1 kereskedelmi jogainak birtokosa választhatná meg, hogy a sikános vagy a sikán nélküli variáción szeretné-e megtartani a nagydíjakat.
Ahhoz, hogy a régi kanyarokkal is meglegyen a szükséges besorolás, pár módosítást kell végrehajtaniuk. A 13-as és a 16-os kanyarokat kellene biztonságosabbá tenniük, vélhetően a bukóterek átalakításával. Ilyen szempontból már eleve zajlanak fejlesztések a pályán. Az első kanyar bukóterének kavicságyát például már márciusra kibővítik. A bukóterek mérete összességében 5200-ról 7200 négyzetméterre, a kavicságyak mérete pedig 3100-ról 5100 négyzetméterre fog nőni.